نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما در کمیسیون صنایع و معادن مجلس یک رأی استمزاجی گرفتیم و فقط یک نفر از اعضای کمیسیون با تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی موافق بود.

به گزارش نسیم اقتصاد، علی جدی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی، اظهار داشت: بنده در شرایط فعلی با این موضوع موافق نیستم، چرا که با وضعیت فعلی و مسائلی که با حذف ارز ترجیحی داریم، الان این کار جزو اولویت‌های کشور نیست.
 
وی بیان کرد: باید یک مقدار فضا آرام و مشکلات کشور کمتر شود و بعد می‌توان این کارهای اساسی و ساختاری را انجام داد. در شرایط فعلی نباید تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی انجام شود.
 
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته به صورت کلی هم باید بگویم که بخشی که متولی کالاست و کالا را تولید می‌کند، باید واردات و صادرات را هم مدیریت کند تا بتواند موجودی کالا برای مصرف داخلی را مدیریت کند.
 
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استدلال کسانی که می‌گویند باید وزارت صمت تفکیک شود، فقط این است که این وزارتخانه بزرگ است و باید جدا شود که این استدلال درست و منطقی نیست. اگر اینگونه باشد، رئیس‌جمهور هم مجموعه وظایف زیادی دارد و آیا درست است که بگوییم باید سه رئیس جمهور داشته باشیم؟!
 
جدی متذکر شد: از سوی دیگر تفکیک وزارت صمت باعث بهم‌ریختگی در وزارت جهاد کشاورزی هم می‌شود چرا که زمان زیادی نیست که قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی در حال اجراست.
 
وی تاکید کرد: باید در شرایط فعلی کمک کنیم که بازار مدیریت شود و تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی اولویت فعلی ما نیست.
 
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره جو کلی مجلس نسبت به تفکیک وزارت صمت، گفت: ما در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یک رأی استمزاجی در این باره گرفتیم و فقط یک نفر از اعضای کمیسیون با تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی موافق است و مابقی همگی با آن مخالف هستند. فکر می‌کنم که این موضوع در صحن مجلس هم رأی نمی‌آورد.

لینک کوتاه
مخالفت کمیسیون صنایع تفکیک وزارت صمت کشور مهار تورم

اخبار مرتبط

نظرات شما