یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه باید بگوییم آنچه که در حوزه مسکن در حال رخ دادن است، خوشایند مجلس نیست و انتظار داریم دولت عقب افتادگی ها در حوزه ساخت مسکن را جبران کند.

به گزارش نسیم اقتصاد، غلامرضا شریعتی در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت بازار مسکن و روند اجرای قانون جهش تولید مسکن، بیان کرد: قانون جهش تولید مسکن آنچنان شفاف و روان بوده که ساز وکارها برای ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی را به وضوح مشخص کرده است. اگر دولت خود را ملزم به اجرای این قانون بداند، به یقین بسیاری از گرفتاری ها که امروز در حوزه مسکن با آن مواجه هستیم، مرتفع خواهد شد.
 
بانک‌ها ملزم هستند در ساخت مسکن همراهی کنند

 
نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این قانون جهش تولید مسکن می تواند پاسخگوی چالش هایی نظیر افزایش قیمت مسکن و افزایش اجاره بها بوده و نقش تنظیم گری خوبی در این بازار ایفا کند، اظهار کرد: متاسفانه باید امروز بگوییم آنچه که در حوزه مسکن در حال رخ دادن است، خوشایند مجلس نیست.
 
این عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه حدود دو هفته گذشته کمیسیون عمران جلسه ای با وزیر برگزار کرد و در آن جلسه دغدغه ها از سوی نمایندگان مطرح شد، تصریح کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس بانک ها ملزم هستند که در ساخت مسکن همراهی داشته باشند. بیش از 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات باید از سوی بانک ها ارائه شود و تسهیلات برگشتی مسکن مهر نیز باید به صندوق ملی مسکن آورده شود. مالیات یا هر آورده دیگری که دولت از بخش مسکن دارد باید آن را به این صندوق منتقل کند ولی متاسفانه اخبار خوبی در حوزه صندوق ملی مسکن به گوش ما نمی رسد.
 
صندوق ملی مسکن وضعیت خوبی دارد
 
وی در ادامه تاکید کرد: یکی از شعار های محوری دولت آیت الله رئیسی در زمان انتخابات بحث تولید مسکن بود، امروز مردم سوال می کنند که در یک‌سال گذشته دولت چه اقدامی در حوزه ساخت مسکن انجام داده است؟
 
دولت در ساخت مسکن توفیق پیدا نکرده است
 
این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه اولین قدم برای ساخت مسکن تامین زمین مناسب است، گفت: در چند روز گذشته رئیس جمهور تشریف بردند وزارت راه و به مدیران دستگاه هایی که زمین خود را برای ساخت مسکن واگذار نکردند هشدار دادند. هشدار رئیس جمهور در وزارت راه مبین حرف ما است که دولت تا این لحظه در ساخت مسکن توفیق پیدا نکرده است. امیدواریم با حضور  و هشدار رئیس جمهور در وزارت راه و جلسات مستمری که در کمیسیون عمران برگزار می شود، عقب ماندگی ها در بحث ساخت مسکن به سرعت برطرف شده و مردم از این دل نگرانی خارج شوند.
 
شریعتی تاکید کرد: انتظار داریم دولت عقب افتادگی ها در حوزه ساخت مسکن را جبران کند. این روزها یکی از اصلی ترین محور تذکرات نمایندگان مجلس نیز در بحث اجرای قانون جهش تولید مسکن است. انتظار داریم عقب افتادگی ها در اجرای این قانون زودتر مرتفع گردد.

لینک کوتاه
شریعتی دولت ساخت مسکن

اخبار مرتبط

نظرات شما