عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مادامی که موضوع واردات خودرو در شرایط فعلی عملی نشود و بازار رقابتی شکل نگیرد نارضایتی از صنعت خودروسازی همچنان باقی می‌ماند.

به گزارش نسیم اقتصاد، محمد رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ضرورت معرفی خودروهای اقتصادی به جای تیبا، سمند و ... گفت: کیفیت محصولات تولیدی خودروسازان در سال‌های اخیر نزولی بوده و در هیچ دوره‌ای مصرف‌کنندگان از این محصولات رضایت نداشتند از سوی دیگر این شرکت‌ها در حوزه کمیت نیز ناموفق بودند و نتوانستند پاسخگوی نیاز مردم باشند؛ دلیل این وضعیت را نیز باید در نبود رقابت با محصولات خارجی جستجو کرد.
 
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود:تا زمانی که که موضوع واردات خودرو در شرایط فعلی عملی نشود و بازار رقابتی شکل نگیرد نارضایتی از صنعت خودروسازی همچنان باقی می‌ماند.
 
وی اضافه کرد: باید از خودروسازی‌ها پرسید که با توقف خط تولید تیبا و سمند و معرفی نشدن خودروهای اقتصادی جایگزین برای آن‌ها، اقشار کم درآمد که پیش از این نیز به سختی می‌توانستند خودروهایی مانند تیبا خریداری کنند، چه کنند؟
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: هرچند ارتقا کیفیت یکی از ضرورت‌ها در صنعت خودروسازی است اما باید خودروی باکیفیت با قیمت مناسب برای مردم تولید شود چراکه اقشار کم درآمد توانایی خرید هایما، پژو 207، شاهین و... ندارند.
 
عضو هیات رئیسه مجلس با طرح این پرسش که تا چه زمانی مردم به دلیل مسیر اشتباه خودروسازان باید متحمل زیان شوند؟ تصریح کرد: به نظر می‌رسد با موضوع واردات خودرو بازی می‌شود باید هرچه سریعتر بستر واردات خودروهای باکیفیت فراهم شود تا با شکل‌گیری رقابت، مردم بتوانند از خودروی مناسب برخوردار شوند./

لینک کوتاه
خودروهای اقتصادی تیبا و سمند ارتقا کیفیت