طبق آمار، در مجموع سه ماهه ابتدایی امسال، با توجه به اینکه محدودیت برق صنایع از نیمه خرداد ماه اعمال شده است، تاثیر منفی هنوز بر روند افزایش تولیدی که از ابتدای سال آغاز شده، نداشته و میزان تولید سه ماهه نیز افزایشی رقم خورده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، طبق  آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به ایسنا، طی سه ماه نخست امسال میزان تولید کل آهن اسفنجی بیشترین افزایش تولید را داشته‌ و در مقابل کمترین میزان افزایش را مقاطع طویل فولادی در این مقایسه آمار به خود اختصاص داده‌اند.
 
در مجموع این مدت سه میلیون و 152 هزار تن مقاطع طویل فولادی تولید شده است که نسبت به سه میلیون و 98 هزار تن تولیدی در مدت مشابه سال 1400 رشد دو درصدی داشته است.
 
پس از آن تولید محصولات فولادی پنج درصد و شمش فولاد (فولاد میانی) شش درصد رشد تولید داشته‌اند. به ترتیب پنج میلیون و 673 هزار تن محصولات فولادی و هشت میلیون و 575 هزار تن شمش فولاد تولید شده است. در بهار سال گذشته پنج میلیون و 396 هزار تن محصولات فولادی و هشت میلیون و 74 هزار تن شمش فولاد تولید شده بود. 
 
طبق آمار، طی سه ماهه ابتدایی امسال دو میلیون و 521 هزار تن مقاطع طویل تخت فولادی تولید شده که نسبت به دو میلیون و 298 هزار تن تولیدی طی سه ماهه نخست 1400، رشد 10 درصدی را تجربه کرده است.
 
در نهایت 9 میلیون و 917 هزار تن آهن اسفنجی در سه ماه ابتدایی سال جاری تولید شده که 13 درصد بیشتر از میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته معادل هشت میلیون و 758 هزار تن است. 
 
رشد تولید فولادی‌ها نشان می‌دهد که با توجه به اینکه محدودیت برق صنایع تنها 15 روز در بهار امسال بوده، سبب کاهشی شدن تولید (باتوجه به اینکه برق صنایع سال گذشته از تیر ماه دچار محدودیت شد) نشده است و روند تولید افزایشی ادامه یافته، اما به‌تبع در سه ماهه دوم سال، طبق سنوات سال گذشته مجدد شاهد کاهش تولید خواهیم داشت.

لینک کوتاه
تولید فولادی‌ها افزایشی

اخبار مرتبط

نظرات شما