رئیس کل بانک مرکزی گفت: با اجرای طرح‌ مهم تامین مالی زنجیره‌ای بخش کشاورزی در حوزه کشاورزی قراردادی به‌ توسعه‌ بخش‌ خصوصی کمک خواهیم کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایبِنا؛ علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در مراسم آیین رونمایی از نقشه راه تامین مالی زنجیره ای در بخش کشاورزی، با بیان اینکه توسعه طرح تامین مالی زنجیره‌ای نیازمند همکاری فرابخشی است، تاکید کرد: با اجرای این طرح در بخش کشاورزی، از یک نظام سنتی به نظام مدرن در حال حرکت هستیم.
 
وی همچنین بخش کشاورزی را خصوصی‌ترین بخش اقتصاد دانست و گفت: بنابراین با اجرای این طرح‌ مهم در حوزه کشاورزی قراردادی به‌ توسعه‌ بخش‌ خصوصی کمک خواهیم کرد. ضمن اینکه تامین مالی هدفمندی را هم شاهد خواهیم بود که دستاورد بسیار مهمی است.
 
صالح‌آبادی با ارزیابی مثبت از اقداماتی که تاکنون در راستای تامین مالی زنجیره‌ای انجام شده است، گفت: این امر را با همکاری وزارت صمت آغاز کردیم که در حال حاضر نیز در بخش کشاورزی اجرایی می‌شود.
 
رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه برای موفقیت نیاز به برنامه‌ریزی درست در این بخش داریم، ادامه داد: در این طرح بخش آموزش بسیار مهم است که پیشنهاد ما آغاز این فرآیند در موسسه آموزش عالی بانکداری برای ذی‌نفعان است.
 
به گفته صالح آبادی، زیرساخت های قانونی برای توسعه بهتر کار نیز باید فراهم شود که وزارت کشاورزی پیگیر‌این‌ موضوع خواهد بود.

لینک کوتاه
بانک مرکزی تامین مالی هدفمند حوزه کشاورزی قراردادی

اخبار مرتبط

نظرات شما