سخنگوی صنعت برق گفت: خاموشی‌های ناشی از سیل در کشور برطرف شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی‌مشهدی اظهار داشت: ممکن است در مناطقی که راه‌های دسترسی هنوز بازگشایی نشده یا به دلیل جلوگیری از برق‌گرفتگی و رعایت نکات ایمنی مردم، شبکه‌های برق به‌طور موقت بی‌برق باشند که به‌محض بازگشایی مسیر دسترسی و رفع ملاحظات ایمنی، این مناطق نیز برق‌دار خواهند شد.
 
وی ادامه‌داد: نواقص و آسیب‌های وارده به شبکه‌ها در حال رفع است و با برق‌دار کردن شبکه‌های برق مناطق سیل‌زده، شرایط تحت کنترل بوده و شبکه سراسری برق پایدار است.
 
سخنگوی صنعت برق با قدردانی از تلاش بی‌وقفه و جهادی کارکنان صنعت برق برای پایداری شبکه‌های برق و کمک‌رسانی به هم‌وطنان، گفت: نیروهای عملیاتی در مناطق سیل‌زده همچنان در آماده‌باش کامل هستند و صنعت برق به دستور وزیر نیرو تا حل کامل مشکلات ناشی از سیل و آب‌گرفتگی در کنار مردم به خدمت‌رسانی ادامه خواهد داد.
 
رجبی مشهدی اضافه‌کرد: شبکه‌های برق 21 استان کشور از چهارشنبه هفته قبل به دلیل سیل، طوفان و بادهای شدید و رانش زمین، دچار آسیب‌دیدگی شد که با همت کارکنان پرتلاش شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای به‌سرعت مورد بازیابی قرار گرفت.
 
وی افزود: استمرار بارندگی‌های شدید سبب شده تا گروه‌های اجرایی و تعمیراتی 24 ساعته مشغول ترمیم شبکه‌ها و اقدم‌های اصلاحی و برقراری برق نقاط آسیب‌دیده باشند.
 
سخنگوی صنعت برق خاطرنشان‌کرد: هم‌وطنان در هنگام بارش باران یا جاری شدن سیل، برای جلوگیری از برق‌گرفتگی، از خطوط فشار قوی دوری کنند و در صورت مشاهده سیم قطع شده و آویزان، ضمن دور شدن از محل، موضوع را از طریق شماره‌تلفن 121 به اداره برق اطلاع دهند.

لینک کوتاه
سخنگوی صنعت برق خاموشی‌ها سیل