عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: قرار است که نرم‌افزاری را اجرایی کنند که پرداخت 6 الی 8 قلم کالا در قالب این نرم‌افزار به شکل الکترونیکی انجام شود، یعنی مشمولان این طرح وارد نرم‌افزار می‌شوند و فروشگاه‌هایی که برای فروش تعیین شدند هم این نرم افزار را دارند. اتفاقی که پس از اجرای این طرح اتفاق خواهد افتاد، این است که مردم این اقلام موجود در نرم افزار را به قیمت شهریور 1400 خریداری کرده و مبلغ را پرداخت می‌کنند و مابه‌التفاوت این مبلغ را دولت به فروشنده پرداخت می‌کند.

به گزارش نسیم اقتصاد، سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص اثرات منفی ادامه پرداخت نقدی یارانه‌ها و تصمیم درخصوص پایان این روند، گفت: خب در اینکه این پرداخت‌ها اثر تورمی دارد قطعاً اثر تورمی خود را در کشور گذاشته است و اگر این روش ادامه پیدا کند، راه صحیح و راه‌حل مشکل تورم و گرانی نیست به همین خاطر دولت وعده‌ای که داده الکترونیکی کردن پرداخت‌ها است.
 
وی ادامه داد: قرار است که نرم‌افزاری را اجرایی کنند که پرداخت 6 الی 8 قلم کالا در قالب این نرم‌افزار به شکل الکترونیکی انجام شود، یعنی مشمولان این طرح وارد نرم‌افزار می‌شوند و فروشگاه‌هایی که برای فروش تعیین شدند هم این نرم افزار را دارند. اتفاقی که پس از اجرای این طرح اتفاق خواهد افتاد، این است که مردم این اقلام موجود در نرم افزار را به قیمت شهریور 1400 خریداری کرده و مبلغ را پرداخت می‌کنند و مابه‌التفاوت این مبلغ را دولت به فروشنده پرداخت می‌کند.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: این نرم افزار می‌تواند از تزریق پول به جریان اقتصادی کشور جلوگیری کند و راه حلی است که دولت وعده داده که کار به این شکل اجرایی شود.
 
حسینی در پاسخ به این سوال که زمان اجرای این طرح نرم‌افزاری چه زمانی خواهد بود؟، گفت: من شنیده بودم که این طرح قرار بود از تیر ماه اجرایی شود که نشد و تیر هم به صورت نقدی پرداخت شد اما با صحبت‌هایی که شده ‌به‌نظر می‌رسد که در روزهای نزدیک اجرا و پیاده‌سازی آن انجام شود و برای ماه مرداد به بهره‌برداری برسد.
 
وی عنوان کرد: اجرای این طرح تاثیر مثبت خود را خواهد داشت و قیمت‌ها واقعی می‌شوند اما نگرانی که وجود دارد برای کالاهایی است که خارج از این نرم افزار هستند که ما به دولت تذکر لازم را دادیم باید سازوکار نظارتی در مورد سایر اقلام هم وجود داشته باشد که جلوی این مساله گرفته شود و سایر اقلام قیمت‌هایشان بدون تغییر بماند.

لینک کوتاه
کالابرگ الکترونیکی آماده‌سازی نرم‌افزاری کالا نرخ شهریور ۱۴۰۰

اخبار مرتبط

نظرات شما