مصرف برق روز گذشته در حالی در بخش خانگی و سایر بخش‌ها کاهش یافت که در بخش تولیدی کشور افزایش را ثبت کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، گرچه پیش‌بینی‌ها نشان از افزایش دمای هوا دارد، اما روز گذشته به‌واسطه تعطیلی یک‌روزه مصرف برق کشور به طرز محسوسی در بخش خانگی و اداری کاهش یافت و همین امر سبب شد بخش صنعت که روزهای قبل‌تر با کاهش مصرف روبرو بود میزان مصرف را افزایش دهد.
 
گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران بیانگر آن است که بخش صنعت در ساعت 21 و 12 دقیقه شب گذشته 4 هزار و 259 مگاوات برق مصرف کرد و این در حالی است که روزهای قبل‌تر میزان مصرف 3 هزار مگاوات یا کمی بیشتر بود.
 
مصرف روزانه بخش صنعت در ساعت 15 روز گذشته هم به عدد 4 هزار و 28 مگاوات رسیده بود که نسبت به روزهای قبل که 3 هزار مگاواتی بود افزایش مصرف را نشان می‌دهد.
 
این روند نشانگر آن است که هرچه مصرف در بخش خانگی و سایر بخش‌ها مدیریت شود بخش تولیدی کشور بیشتر می‌تواند از برق استفاده لازم را داشته باشد.
 
عقب‌نشینی مصرف برق در بخش خانگی و افزایش مصرف در بخش صنعت
 
روز گذشته در ساعت 15 مصرف بخش خانگی و سایر بخش‌ها در حالی به رقم 63 هزار و 340 مگاوات رسید که روزهای قبل‌تر این میزان مصرف بیش از 67 هزار مگاوات بود.
 
نکته جالب در مصرف روز گذشته آن است که تقریباً معادل روز مشابه پارسال که عدد 63 هزار و 81 مگاوات بوده برق مصرف شده است.
 
مصرف شب گذشته بخش خانگی و سایر بخش‌ها هم در ساعت 21 و 12 دقیقه با کاهش همراه شده و به عدد 62 هزار و 726 مگاوات رسید.
 
این میزان مصرف در عین کاهشی، نسبت به زمان مشابه پارسال که 57 هزار و 369 مگاوات بوده از رشد بیش از 5 هزار مگاواتی برخوردار شده است.

لینک کوتاه
مصرف برق بخش خانگی افزایش مصرف بخش صنعت

اخبار مرتبط

نظرات شما