رییس سازمان صمت خوزستان گفت: در حال حاضر توانستیم در حوضه سیمان یک خود کنترلی انجام دهیم و همچنین تولید میلگرد را سرپا نگه داریم.

به گزذارش نسیم اقتصاد، امیر حسین نظری در جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان که امروز، 18 تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل شرایط برق در حوزه کالاهای بازار به خصوص در زمینه سیمان، میلگرد و آهن وارد یک تنش قیمتی شدیم.
 
وی افزود: با توجه به شرایطی که در بخش برق وجود دارد، جلساتی در زمینه اینکه راهکاری ارائه دهیم تا برق صنایع قطع نشود، برگزار شد، زیرا زمانی که برق صنایع قطع می‌شود ما با افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها مواجه خواهیم شد .
 
رییس سازمان صمت خوزستان افزود: سیمان که مهمترین کالای ساختمانی محسوب می‌شود، با توجه به شرایط برقی به عنوان یک حلقه مهم در کالاها، تحت تاثیر قرار می‌گیرد و دچار افزایش قیمت می‌شود.
 
نظری تصریح کرد: در وهله اول برق واحدهای تولیدی سیمان را به طور کامل قطع کردند و با برگزاری چندین نشست، برق واحد تولید سیمان بهبهان به طور کامل وارد مدار شد و برق فاز اول سیمان خوزستان نیز وارد مدار شد و فاز دوم نیز در روز گذشته وارد مدار شده است.
 
وی در خصوص قیمت سیمان در بازار استان افزود: هر کیسه سیمان در یک مقطعی تا 80 هزار تومان هم افزایش پیدا کرد اما خوشبختانه با قرار گرفتن این واحدها در مدار تولید، اخیرا کاهش قیمت داشتیم و در حال حاضر نیز قیمت سیمان به حدود 50 هزار تومان رسیده است و ما در حال حاضر در حوزه سیمان توانستیم یک خود کنترلی انجام دهیم.
 
به گزارش ایسنا، رییس سازمان صمت خوزستان گفت: در بخش تولیدات آهن و میلگرد که برق زیادی لازم دارند تاکنون ما افزایش قیمت چندانی نداشتیم. دو واحد تولیدکننده میلگرد و گروه ملی فولاد در حال تولید هستند و در زمینه این محصولات مشکل خاصی وجود ندارد و توانستیم تولید را سرپا نگه داریم.
 
وی افزود: در حوزه کالاهای دیگر از نظر فراوانی مشکلی نداریم اما با افزایش قیمت‌ها مواجه هستیم. در حوزه پوشاک، مواد شوینده و روغن موتور که مصرف بالایی هم دارند ما شاهد افزایش قیمت هستیم و اینکه ما تولیدکننده این کالاها هم نیستیم.
 
رییس سازمان صمت خوزستان با اشاره به لوازم خانگی گفت: در زمینه گاز کولر از 2 میلیون تومان تا 6 میلیون تومان افزایش قیمت شدید داشتیم؛ به دلیل اینکه این گاز، وارداتی است.
 
نظری عنوان کرد: در زمینه دیگر لوازم خانگی، مثل یخچال مشکلی نداریم و مشکلات ما در حوزه کولر است و در این زمینه نامه‌ای نوشتیم تا واردات کولر، ثبت و سفارش شود و تنشی که در بازار وجود دارد، رفع شود.

لینک کوتاه
قطعی برق قیمت برخی کالاها

اخبار مرتبط