اتاق اصناف ایران درباره تمدید مجدد مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1400 صاحبان مشاغل تا پایان تیرماه اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، پیرو رایزنی‌ها و جلسات مستمر رئیس اتاق اصناف ایران با رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور و همچنین درخواست کتبی ارسالی برای ریاست جمهوری، در صد و هجدهمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1400 صاحبان مشاغل مجددا تا پایان تیرماه تمدید شد.
 
بر اساس این اطلاعیه مصوب گردید:
 
1- با توجه به اوج بیماری کرونا در سال 1400 و ایجاد محدودیت برای اغلب اصناف سقف فروش کالا و خدمات برای مشاغل و اصناف مذکور با تشخیص سازمان امور مالیاتی در تبصره ذیل ماده 100 قانون مالیات های مستقیم برای عملکرد سال 1400 به 100 برابر معافیت موضوع ماده 84 قانون مالیات های مستقیم افزایش یافته و مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر عملکرد آن سال بزای صاحلبان مشاغل 1401/04/31 تمدید می‌شود.
 
2- باتوجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور در سال 1400 و به منظور رعایت حقوق کسب و کارهای خرد و متوسط، سازمان امور مالیاتی کشور به نحوی اقدام کند که مالیات مقطوع مشمول تبصره ذیل ماده 100 قانون مالیات های مستقیم با رعایت حداقل سودآوری فعالیت مودیان متناسب با آخرین مالیات قطعی سالهای قبل ایشان افزایش یابد.
 
سعید مبینی رئیس اتاق اصناف ایران به نمایندگی از مدیران بیش‌ از هشت‌هزار اتاق و اتحادیه صنفی سراسر کشور و سه میلیون کارآفرین صنفی به طور ویژه از رئیس‌جمهور و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا و به طور خاص احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی تقدیر کرد.

لینک کوتاه
رئیس جمهور تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۰

اخبار مرتبط

نظرات شما