رسانه های یمنی گزارش دادند که عربستان و امارات با سوء استفاده از آتش بس برقرار شده توسط سازمان ملل در یمن به سرقت نفت و گاز این کشور ادامه می دهد و در آخرین مورد، یک کشتی اماراتی 400 هزار بشکه نفت یمنی ها را به سرقت برده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، یک منبع ویژه به خبرگزاری یمن "سبأ" گفت: کشتی اماراتی " گلف ایتوس " پس از به سرقت بردن بیش از 400 هزار بشکه نفت خام یمن، بندر رضوم واقع در استان شبوه این کشور را ترک کرد. این کشتی چند روز پیش از کشور امارات به بندر رضوم رسیده بود.

 
این منبع یمنی خاطرنشان کرد: این کشتی بیش از 400 هزار بشکه نفت خام به ارزش بیش از 43 میلیون و 640 هزار دلار را بارگیری کرد که بر اساس نرخ ارز در مناطق اشغال شده یمن، معادل 49 میلیارد ریال یمنی ارزش دارد. 
 
وی افزود: به غارت رفتن نفت خام یمن در سایه ادامه غارت سازمان یافته درآمدهای نفت و منابع ثروت یمن از سوی ائتلاف متجاوز و مزدورانش و نیز ادامه عدم پرداخت حقوق به کارکنان دولت یمن ظرف بیش از شش سال گذشته انجام می گیرد.
 
این منبع تاکید کرد: هرگونه اقدامی که توسط دولت خائن و دست نشانده (سعودیها و اماراتی ها) در شهر عدن در جنوب یمن انجام شود، غیرقابل قبول است.
 
این در حالی است که دو هفته پیش نیز یک کشتی غول پیکر پس از به غارت بردن بیش از دو میلیون بشکه نفت خام به ارزش تقریبی بیش از 270 میلیون دلار در یازدهم ژوئن ( شنبه 21 خرداد ) بندر «الشحر» در استان حضرموت یمن را ترک کرد که بر اساس نرخ نفت در بازار جهانی معادل 162 میلیارد ریال یمنی ارزش داشت.
 
در همین راستا، «محمد طاهر انعم» مشاور شورای عالی سیاسی یمن گفت: به زودی صبر و حوصله رهبران یمن بخاطر سوء استفاده امارات و عربستان از آتش بس برقرار شده توسط سازمان ملل و به سرقت رفتن نفت و گاز یمن توسط آنها به سر خواهد آمد.
 
وی افزود : سرقت نفت و گاز توسط کشتی های پهلو گرفته در سواحل استان شبوه و شرکت های مستقر در مرزهای استان حضرموت و الجوف یمن با عربستان انجام می گیرد.

 
عربستان از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن به عنوان فقیرترین کشور جهان عرب آغاز کرد.
 
برخلاف انتظار سعودی ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و حملات دردناک پی در پی یمنی ها در عمق خاک عربستان بویژه حمله های مکرر به تاسیسات شرکت غول پیکر نفتی آرامکو، ریاض مجبور شد به امید خارج شدن از باتلاق جنگ در یمن با برقراری آتش بس در این کشور طی ماه مبارک رمضان موافقت کند؛ هر چند گزارش های رسیده از نقض مکرر آتش بس توسط سعودی ها و مزدوران آنها حکایت دارد.
 

لینک کوتاه
عربستان امارات ابوظبی ۴۰۰ هزار بشکه نفت یمنیها

اخبار مرتبط