خط تولید کارخانه «آزمایش» پس از سال‌ها تعطیلی دوباره روشن شد و کارگران مشغول به کار شدند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از تسنیم، هفته گذشته همزمان با سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان فارس و بازدید از روند اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به این استان در مهرماه 1400؛ استاندار فارس از شروع به کار کارخانه آزمایش از هفته جاری خبر داد.
 
به گفته وی در تاریخ 25 خردادماه خط تولید آبگرمکن این کارخانه از 28 خردادماه شروع می‌شود و مدیران کارخانه قول داده‌اند تا آخر خرداد  100 نفر و تا آخر سال نیز 500 نفر را بیمه کنند.
 
این موضوع که به معنای احیای این کارخانه قدیمی و صاحب نام در استان فارس است، یکی از دستاوردهای سفر ریاست جمهوری نیز محسوب می‌شود که می‌تواند برای مردم امیدبخش باشد اما سرنوشت کارخانه آزمایش تا پیش از این چه بوده در گزارش‌های پیشین تسنیم به آن اشاره شده است.
 
بر این اساس مجموعه کارخانه آزمایش مرودشت در استان فارس به‌عنوان یکی از صنایع قدیمی استان است که در دهه 50 راه‌اندازی شد و روزگاری آوازه آن به خارج از مرزها نیز می‌رسید اما مدت‌هاست که از تولید باز ایستاده است.
 
با آغاز روند خصوصی‌سازی واحدهای صنعتی وابسته به دولت بر اساس اصل 44 قانون اساسی مجموعه کارخانه‌های آزمایش نیز در اوایل دهه 80 به بخش خصوصی واگذار شد که با این واگذاری، توقف چرخ‌های تولید این  واحد صنعتی کلید خورد.
 
حدود سال 1388 بود که این واحد صنعتی به حالت نیمه‌تعطیل درآمد و چند سال بعد نیز به‌طور کامل تعطیل شد. علیرضا پاک‌فطرت نماینده مردم شیراز و رئیس مجمع نمایندگان استان فارس نیز در آبان ماه 99 از تبدیل به طویله شدن این کارخانه خبر داده و از آن ابراز تاسف کرده بود.
 
22 مهرماه سال گذشته آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در سفر به استان فارس پس از دیدار با مردم روستای کناره مرودشت، بلافاصله از کارخانه آزمایش بازدید کرد و در جریان علت مشکلات این کارخانه قرار گرفت.
 
    در بازدید رئیس‌جمهور از کارخانه آزمایش چه گذشت؟
 
تأکید رئیس‌جمهور بر احیای واحدهای تولیدی راکد سبب شد که این موضوع به‌صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد و تلاش‌های زیادی برای راه‌اندازی مجدد این کارخانه شود.
 
پیگیری خبرگزاری تسنیم در چند ماه گذشته نشان از یک عزم جدی برای راه‌اندازی این کارخانه دارد که پیش از این در گزارش‌هایی با تیتر  «فراز و فرودهای کارخانه‌ آزمایش؛ از محل نگهداری گوسفند تا احیای مجدد» ،  «گزارش تسنیم از ‌روند احیای کارخانه آزمایش در دولت سیزدهم؛ آمادگی سهامداران ‌کارخانه برای راه‌اندازی مجدد» و «کارخانه آزمایش در دوقدمی احیا؛ وزیر اقتصاد قول مساعد برای حل مشکلات داد» و «توضیح استاندار فارس درباره سرنوشت کارخانه‌های راکد پس از بازدید رئیس‌جمهور»  به این مسئله پرداخته بود.
 
نتیجه گزارش‌های پیشین این بود که مالک اظهار آمادگی کرده بود که کارخانه را مجدداً احیا و خط تولید را راه‌اندازی کند و البته مدیران اقتصادی استان نیز تدابیری برای تسهیل در کار این کارخانه انجام داده بودند.
 
حال پس از گذشت تقریباً 9 ماه از بازدید رئیس جمهور این کارخانه احیا و در مدار تولید قرار گرفته است.

لینک کوتاه
خط تولید «آزمایش» مدار تولید

اخبار مرتبط

نظرات شما