مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با تاکید بر اینکه برای انجام طرح‌های میان دستی و درون مجتمعی که منجر به رفع گلوگاه‌های تولید و افزایش سود می‌شود، یک روز را نباید از دست داد، گفت: هلدینگ، هر نوع پشتیبانی که برای اجرای این پروژه‌ها لازم باشد را انجام خواهد داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دکتر علی عسکری در اولین بازدید خود از مجتمع‌های گروه در پایتخت انرژی ایران به پتروشیمی پارس رفت.
در این بازدید، مدیرعامل پتروشیمی پارس با بیان اینکه «تفکر، توسعه، تولید، تاب آوری و توکل» پنج شعار مهم این مجتمع در سال 1401 است، به ارائه گزارشی از عملکرد و دستاوردهای این مجتمع پرداخت.
مسعود حسنی، تامین استایرن مونومر کشور، تولید چهار میلیون و 250 هزار تن محصول در سال، کسب عنوان صنعت سبز سه سال پیاپی، دریافت تندیس زرین صنعت برگزیده سبز کشور، رتبه اول شاخص بهره‌وری عوامل تولید در گروه فرآورده های نفتی بر اساس رده‌بندی IMI100 را از دستاوردهای این مجتمع خواند.
وی اجرای پروژه PDH پارس به ظرفیت 600 هزار تن در راستای تکمیل زنجیره ارزش را از مهم‌ترین برنامه‌های این مجتمع عنوان کرد و از واگذاری زمین به پتروشیمی پارس برای اجرای این پروژه خبر داد.
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این جلسه با بررسی برخی از مشکلات پیش روی پتروشیمی پارس و مجتمع‌های گروه،‌ دستوراتی را در خصوص رفع این موانع داد.
علی عسکری، پتروشیمی پارس را شرکتی سرآمد و از بهترین پتروشیمی‌ها در ایران خواند و با تشکر از مباحث فنی انجام شده در جلسه که با حضور مدیران مختلف مجتمع انجام شد، گفت: مدیرانی که در پتروشیمی پارس هستند، کیفیت، استاندارد و تجربه بالایی دارند و از غیرت و همیت بالایی برخوردار هستند که این برای ما بسیار ارزشمند است.
وی دارا بودن اراده، دانش و غیرت ایمانی و ملی را لازمه موفقیت 1170 همکار پتروشیمی پارس دانست و افزود: خدا را شاکر هستم و از شما نیز تشکر می‌کنم که چنین افرادی مسنجم و هماهنگ در این مجتمع در کنار یکدیگر کار می‌کنند.
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به ظرفیت تولید واقعی 95 درصدی پتروشیمی پارس نسبت به ظرفیت اسمی که نسبت به متوسط جهانی 12 درصد و نسبت به صنایع شیمیایی آمریکا 19 درصد بالاتر است، از این عملکرد تقدیر کرد و آن را مهم دانست.
وی همچنین با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه تعمیر و نگهداری و رفع تنگناهای تولید در این مجتمع صورت گرفته است، این اقدامات را فعالانه و‌ جهادی خواند.
علی عسکری اجرای پروژه PDH پارس را از پروژه‌های زبانزد و با کیفیت در کشور خواند و گفت: از دست اندرکاران اجرای این پروژه می‌خواهم تمام تلاش خود را برای شکستن رکورد زمان ساخت و راه‌اندازی این پروژه 600 هزار تنی بکنند و قطعا این شدنی است و ما نیز در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای شکستن این رکورد تمام پشتیبانی‌ها را انجام خواهیم داد.
وی همچنین به برخی از پیشنهاداتی در این جلسه برای انجام طرح‌های درون مجتمعی برای افزایش تولید محصولات مطرح شد، گفت: برای اجرای هر طرحی میان دستی و درون مجتمعی که نفع و سود ما را بیشتر کند نباید حتی یک روز معطل شد.
علی عسکری خاطر نشان کرد: برای انجام این طرح‌‌ها به شرط داشتن توجیه فنی و اقتصادی، ما در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس آماده هرگونه پشتیانی و سرمایه‌گذاری هستیم.
در پایان، دکتر علی عسکری از مجتمع پتروشیمی پارس بازدید کرد.

لینک کوتاه
پتروشیمی پارس پتروشیمی.های کشور اجرای پروژه‌های توسعه‌ای رکوردشکن

اخبار مرتبط

نظرات شما