وزارت خارجه روسیه جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا را به همراه 60 شهروند و مقام ارشد آمریکایی دیگر در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، وزارت خارجه روسیه لیست سیاه خود را به‌روز کرد و 61 مقام بلندپایه آمریکایی از جمله گرانهولم، جانت یلن، وزیر خزانه داری، برایان دیس، مشاور اقتصادی کاخ سفید و مایک دونیلون، مشاور ارشد ریاست جمهوری آمریکا را به این فهرست اضافه کرد.
 
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد این تحریم‌ها به تلافی گسترش مداوم تحریم‌های آمریکا علیه چهره‌های سیاسی و عمومی روسیه و همچنین مدیران تجاری وضع شده‌اند.
 
تحریم‌های جدید که توجه چندان واشنگتن یا رسانه‌های غربی را جلب نکرد، پس از آن اعلام شد که کشورهای ناتو مانع از سفر سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به صربستان و عبور از فضای هوایی بلغارستان، مقدونیه شمالی و مونته‌نگرو شدند.   لاوروف در واکنش به بسته شدن فضای هوایی از سوی این کشورهای ناتو، اظهار کرد:‌ اتفاق غیرقابل تصوری افتاده است. فعالیت‌های هوایی صربستان، دستکم در حال حاضر، در مسیر روسیه مسدود شده است. واضح بگویم این اقدام، به شکل روشن و آشکاری نشان می‌دهد چطور ناتو و اتحادیه اروپا از حداقل ابزار برای تحت فشار قرار دادن کسانی استفاده می‌کنند که طبق منافع ملی خود پیش می‌روند و آماده نیستند اصول و منزلت خود را برای قوانینی فدا کنند که از سوی غرب به عنوان جایگزین قانون بین المل دیکته می‌شود.
 
گرانهولم در ماه مه تایید کرد تحریم‌های ثانویه علیه خرید نفت روسیه بر مبنای تقاضای بالاتر چین و هند برای نفت ارزان روسیه، در دست بررسی قرار دارد. چنین تحریم‌هایی برای جلوگیری از تغییر مسیر جریان صادرات نفت روسیه از اروپا به بازارهای دیگر، طراحی خواهند شد.
 
بر اساس گزارش اویل پرایس، در حال حاضر کاخ سفید درباره اعمال تحریم‌های ثانویه که پیامدهای منفی خواهد داشت، دچار دو دستگی شده و این اقدام ممکن است اختلاف بیشتری در میان متحدان آمریکا ایجاد کند.

لینک کوتاه
روسیه وزیر انرژی آمریکا تحریم

اخبار مرتبط

نظرات شما