رئیس کمیسیون اروپا، اوایل صبح امروز سه شنبه گفت رهبران اتحادیه اروپا به توافقی «اصولی» در مورد ممنوعیت واردات نفت از روسیه دست یافته‌اند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، اوایل صبح امروز سه شنبه گفت رهبران اتحادیه اروپا به توافقی «اصولی» در مورد ممنوعیت واردات نفت از روسیه دست یافته‌اند.
 
فون درلاین پس از اولین روز نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: من بسیار خوشحالم که رهبران توانستند به طور اصولی بر سر بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه به توافق برسند.
 
"اکنون انتظار می‌رود شورا بتواند ممنوعیت تقریباً 90 درصد واردات نفت روسیه را تا پایان سال نهایی کند. این یک گام مهم رو به جلو است و ما به زودی به موضوع 10 درصد باقی مانده انتقال یافته باز خواهیم گشت. از طریق خطوط لوله".
چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت که رهبران اتحادیه اروپا با ممنوعیت صادرات نفت روسیه به بلوک 27 کشور موافقت کرده اند.
 
میشل در توئیتر نوشت: «این بلافاصله بیش از دو سوم واردات نفت روسیه را شامل می‌شود و منبع عظیمی از تأمین مالی ماشین جنگی این کشور را قطع می‌کند».
 
وی افزود که رهبران همچنین موافقت کردند که Sberbank، بزرگترین بانک روسیه، از دسترسی به سیستم بین المللی سوئیفت برای تراکنش‌های مالی و ممنوعیت سه ایستگاه رادیویی دولتی دیگر روسیه را مسدود کنند.
 
 
 

لینک کوتاه
نفت روسیه اروپا

اخبار مرتبط

نظرات شما