وزیر نفت گفت: تلاش دولت سیزدهم این است که روابط تجاری را با کشور دوست و برادر مثل روسیه در بخش‌های دولتی و خصوصی افزایش دهد.

به گزارش نسیم اقتصاد، «جواد اوجی» وزیر نفت در دیدار با «الکساندر نواک» معاون نخست‌وزیر روسیه و هیات عالی‌رتبه روسیه اظهار کرد: ایران و روسیه توافق‌های خوبی را در زمینه انرژی، کشاورزی، بانکی و... در روسیه داشتند که امروز آن توافق‌ها را  پیگیری خواهیم کرد تا آمادگی کامل برای نشست کمیسیون مشترک ایران و روسیه فراهم شود.
 
وی افزود: خوشبختانه پیرو نشست‌هایی که در سفر به روسیه برگزار شد و جلسات متعددی هم در تهران داشتیم.
 
اوجی ادامه داد: امیدوارم در نشست امروز تصمیم‌های خوبی اتخاذ شود.
 
وزیر نفت تاکید کرد: تلاش دولت مردمی سیزدهم این است که روابط تجاری با کشور دوست (روسیه) را در بخش‌های دولتی و خصوصی افزایش دهد.
 
توافق‌های ایران و روسیه باید اجرایی شود
 

همچنین «الکساندر نواک» معاون نخست‌وزیر روسیه و هیات عالی‌رتبه روسیه در دیدار با  وزیر نفت کشورمان گفت: ابتدا به مردم ایران، خانواده و بستگانی افرادی که در حادثه ساختمان متروپل آبادان عزیزان خود را از دست دادند، تسلیت عرض می‌کنم.
 
وی افزود: همکاری‌های همه جانبه ایران و روسیه اخیراً از پویایی خاصی برخوردار شده است و روسای جمهوری دو کشور در تماس دایم با یکدیگر هستند.
 
نواک ادامه داد: سفر رئیس‌جمهوری ایران به روسیه در ماه ژانویه امسال تحرک مضاعفی به توسعه روابط دو کشور داده است.
 
معاون نخست‌وزیر روسیه تاکید کرد: ما باید توافق‌های مهمی را که در سطح روسای جمهوری ایران و روسیه حاصل شده است اجرایی کنیم.

لینک کوتاه
دولت سیزدهم افزایش روابط تجاری ایران و روسیه

اخبار مرتبط

نظرات شما