بررسی های میدانی حاکی از آن است که قیمت هر پاکت سیمان سفید ساوه 40 کیلویی 106 هزار تومان است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، به دنبال افزایش قیمت‌های زغال‌سنگ وارداتی، کک خانگی و نفت خام در پس‌زمینه درگیری روسیه و اوکراین، انتظار می‌رود قیمت سیمان در اکثر کشورهای سراسر دنیا افزایش یابد.
 
بررسی های میدانی حاکی از آن است که قیمت هر پاکت سیمان سفید ساوه 40 کیلویی 106 هزار تومان است و قیمت هر پاکت سیمان سفید عرفان مدل SW01 وزن 5 کیلوگرم نیز 51 هزار و 500 تومان است و قیمت سیمان سیاه اصفهان تیپ 1 پاکتی 46 هزار تومان است.
 
قیمت هر پاکت پودر سیمان سفید مدل ss1 نیز در بازار 18 هزار تومان اعلام شده است و قیمت هر پاکت سیمان سفید رومولو 2 کیلویی نیز در بازار 20 هزار تومان اعلام شده است.
 
گفتنی است که قیمت هر پاکت سیمان سیاه تیپ 5 ضد سولفات 50 کیلویی نیز 39 هزار و 200 تومان اعلام شده است.
 
در اواسط سال گذشته قطعی برق‌های گسترده‌ای در کشور ایجاد شد که در راستای آن خط تولید کارخانه‌های سیمان نیز متوقف شد و این امر قیمت سیمان را به سقف رساند.
 
جدای از قطعی برق های گسترده هزینه گزاف حمل و نقل مازوت که سوخت اصلی کارخانه های سیمان است بر دوش کارخانه داران سنگینی می کند و خود به گرانی سیمان دامن می‌زند.
 
در سال 1399 نیز به دستور وزارت صمت مجوز افزایش قیمت 20 درصدی این محصول صادر شد و این امر نوسان قیمتی بازار سیمان را بالا برد.

لینک کوتاه
نرخ جدید سیمان بازار

اخبار مرتبط

بازار شکلات تلخ شد

بازار شکلات تلخ شد

کاکائو نزدیک به 10 هزار دلار آمریکا در هر تن در نیویورک افزایش یافت زیرا کمبود جهانی... 8 فروردین 1403

نظرات شما