پژوهشگاه صنعت نفت، هوشمندسازی صنعت پتروشیمی را با همکاری گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، آغاز کرده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در سومین روز از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، مراسم انعقاد شش تفاهم‌نامه این گروه در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، توسعه همکاری‌های پژوهشی و انجام طرح‌های مشترک با شرکت‌ها و مراکز دیگر در سالن همایش‌های شماره دو محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
در یکی از این تفاهم‌نامه‌ها، علی عسکری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و جعفر توفیقی مدیرعامل پژوهشگاه صنعت نفت برای استفاده از فناوری دیجیتال، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
مدیر عامل پژوهشگاه صنعت نفت در این مراسم هدف از امضای این تفاهم‌نامه را همکاری بلندمدت و راهبردی عنوان کرد و گفت: شرکت‌های بزرگ فنی در جهان زیرساخت‌های عظیمی در زمینه تحول دیجیتال فراهم کردند و صنعت پتروشیمی پیشگام برای ورود به این تحول بزرگ است و انتظار داریم در سال‌های آتی، چهره صنعت دستخوش تحول دیجیتال شود.
توفیقی ادامه داد: همواره تلاش کردیم در حوزه‌های جدید فناوری که در دنیا ایجاد شده است با سرعت همگام شویم، بطوری که در حوزه فناوری نانو همگام با دنیا رشد کردیم و کشور در این حوزه پیشگام است. شعار ما در پژوهشگاه صنعت نفت پیشگام با تحول دیجیتال است و با شرکت‌های فعال در صنعت پتروشیمی که تکیه‌گاه اقتصادی کشور هستند به خصوص هلدینگ خلیج فارس که بخش بسیار بزرگی از صنعت پتروشیمی را تحت مدیریت خود دارد همکاری خود را آغاز کردیم.
وی در مورد امکانات فناوری‌های نوین در صنعت پتروشیمی گفت: از آنجایی که کاربرد هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و اینترنت اشیا در حال فراگیر شدن است، می‌توانیم از این تکنولوژی‌ها در خطوط تولید، بهینه‌سازی تولید و همچنین استفاده بهینه از منابع استفاده کنیم و تلاش داریم تا اثرات ماندگاری را در صنعت پتروشیمی ایجاد کنیم.
مدیر عامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در این مراسم، مزیت نسبی توانمندی دانش بنیان‌ها در کشور را مثبت بیان کرد و گفت: اگر در تمامی پهنه صنعت از چاه نفت تا مصرف کننده نهایی امکان استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان وجود داشته باشد، باید از آن استفاده کنیم و توسعه دهیم.
علی عسکری تصریح کرد: هوشمندسازی، قطعه‌ای از دانش بنیان شدن است و امیدواریم بتوانیم از این توانمندی به خوبی استفاده کنیم. در این زمینه هرچه بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم نفع بیشتری عاید ما خواهد شد. امیدواریم این تفاهمنامه برای هلدینگ و مردم برکت داشته باشد. هلدینگ خلیج فارس برای مردم است و در زمینه تامین نفع مردم فعالیت می‌کند.
گفتنی است، بهره‌گیری از ابزارهایی مانند هوش مصنوعی، تجهیزات فناورانه و نظایر آن در جهت رشد سطح هوشمندی و نیل به هدف ایجاد تحول دیجیتال همگام با تکنولوژی روز دنیا، تبیین الگویی مبتنی برهوشمندسازی و تحول دیجیتال در صنایع نفت و پتروشیمی و گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس ، ایجاد دبیرخانه مشترک هوشمندسازی و تحول دیجیتال در صنایع نفت و پتروشیمی در محل پژوهشگاه با همکاری مشترک بین پژوهشگاه و گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شناسایی نیازهای مرتبط با هوشمندسازی و تحول‌دیجیتال اعم از اینترنت اشیا، صنعتی، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و افزوده و همزاد دیجیتال یا دوقلوی دیجیتال در صنایع نفت و پتروشیمی با همکاری پژوهشگاه و گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از مفاد این تفاهم‌نامه است.

لینک کوتاه
صنایع پتروشیمی خلیج فارس پیشتاز هوشمندسازی صنعت پتروشیمی

اخبار مرتبط

نظرات شما