بر اساس پیش‌بینی موسسه تحقیقات آب وضعیت بارشی این هفته حوضه‌های 6گانه آبریز کشور نشان از آن دارد که بالاترین میزان بارش در حوضه آبریز دریاچه ارومیه مورد انتظار است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، گزارش تازه مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو نشان می‌دهد، بارش‌ها برای این هفته (10 اردیبهشت تا 16 اردیبهشت) شمال غرب، نوار شمالی تا شمال شرق، محدوده رشته‌کوه‌های زاگرس و به‌صورت پراکنده در برخی از مناطق واقع در شرق و مرکز کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این بارش‌ها در برخی از حوضه‌های آبریز نیمه شمالی کشور می‌تواند با ریسک بالای وقوع سیل همراه باشد.
بارش‌ها در هفته دوم (17 تا 23 اردیبهشت) به‌صورت پراکنده برای مناطق واقع در نوار شمالی کشور مورد انتظار است.
 
میزان بارش حوضه آبریز دریاچه ارومیه در این هفته (منتهی به 16 اردیبهشت) با بیشینه 108 میلی‌متری و متوسط محدوده 34 میلی‌متر، بالاترین میزان بارش است که این هفته به وقوع می‌پیوندد.
 
حوضه آبریز دریای خزر با بیشینه بارش 98 میلی‌متر و متوسط محدوده 29 میلی‌متری مقام دوم پر بارش‌های این هفته را دارد.
 
هفته‌جاری حوضه آبریز قره قوم بیشینه بارش 74 میلی‌متری با متوسط محدوده 23 میلی‌متری مقام سوم پر بارش‌ها را به خود اختصاص داده است.
 
حوضه آبریز فلات مرکزی بیشینه بارش 68 میلی‌متر و متوسط محدوده 7 میلی‌متر را تجربه می‌کند و پس از آن حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با بیشینه بارش 58 میلی‌متر و متوسط محدوده 4 میلی‌متری قرار دارد.
 
مقام کم بارش‌ترین حوضه‌های آبریز کشور هم به حوضه آبریز مرزی شرق با بیشینه 39 میلی‌متری با متوسط محدوده 3 میلی‌متر می‌رسد.
 
در هفته منتهی به 23 اردیبهشت حوضه آبریز دریای خزر بالاترین میزان بارش با بیشینه 44 میلی‌متر و متوسط محدوده 7 میلی‌متر خواهد داشت.
 
حوضه آبریز دریاچه ارومیه که هفته منتهی به شانزده اردیبهشت مقام اول پربارش را دارد در هفته منتهی به 23 اردیبهشت تنزل جایگاه داده و به مقام دوم با بیشینه بارش 37 میلی‌متر و متوسط محدوده 13 میلی‌متر می‌رسد.
 
وضعیت بارش در حوضه‌های آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان و فلات مرکزی برای هفته منتهی به 23 اردیبهشت شبیه یکدیگر پیش‌بینی شده است هر دو بیشینه بارش 25 میلی‌متر و متوسط محدوده 1میلی‌متری را خواهند داشت.
 
حوضه آبریز قره قوم هم در هفته منتهی به 23 اردیبهشت بیشینه بارش 16 میلی‌متری و متوسط محدوده 3 میلی‌متر را تجربه خواهد کرد.
 
در هفته منتهی به 23 اردیبهشت‌ماه حوضه آبریز مرزی شرق بیشینه بارش 3 میلی‌متر دارد که متوسط محدوده آن صفر میلی‌متر است. هفته منتهی به 23 اردیبهشت از میان حوضه‌های آبریز درجه دو کشور چهار حوضه بدون بارش خواهند بود.

لینک کوتاه
بالاترین میزان بارش هفته حوضه آبریز دریاچه ارومیه

اخبار مرتبط