یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایان مدت 4 ساله مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه درباره ممنوعیت واردات خودرو به دلیل محدودیت‌های منابع ارزی طی یک ماه آتی، تاکید کرد: چنانچه دولت قصدی برای تمدید این ممنوعیت نداشته باشد، مانعی برای واردات خودرو وجود ندارد.

به گزارش نسیم اقتصاد، مصطفی طاهری در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه ممنوعیت موجود برای واردات خودرو مرتبط به مجلس نیست و قانونی در این زمینه به تصویب نرسیده است، گفت: مدت تعیین شده برای ممنوعیت واردات خودرو که در سال 1397 به تصویب شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه رسید، در اردیبهشت ماه سال جاری به اتمام می‌رسد و چنانچه دولت دوباره قصدی برای تمدید این ممنوعیت نداشته باشد و در هیئت دولت یا شورای سران قوا مصوبه‌ای برای تمدید این ممنوعیت اعمال نکند، مانعی برای واردات وجود ندارد.
وی با بیان اینکه «دولت باید برای واردات آئین‌نامه‌های اجرایی مربوطه را تدوین کند»، خاطرنشان کرد: با توجه به عدم وجود ممنوعیت قانونی برای واردات خودرو، در صورتی که دولت قصدی برای واردات داشته باشد، خودش باید برای تامین ارز لازم در این خصوص تصمیم‌گیری کند.
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین با تاکید بر اینکه «مجلس نسبت به واردات خودرو نظر مثبتی دارد»، اظهار کرد: نظر من این است که واردات خودرو در شرایطی مطلوب است که از محل منابع خود به بخش خصوصی ارز تخصیص دهد؛ چراکه فرمول‌هایی که طی آن واردات به ارز اشخاص با منشأ خارجی وابسته است، موجب گرانی ارز در کشور می‌شود. در مجموع موافق واردات خودرو به کشور و اعمال سقفی برای خودروهای وارداتی هستم و با توجه با اینکه هرچقدر ارزبری کمتر باشد به نفع کشور است، معتقدم که نباید خودروهای خیلی لوکس و گران قیمت وارد شوند.

لینک کوتاه
واردات خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

اخبار مرتبط

نظرات شما