دبیر انجمن صنایع روغن نباتی با بیان اینکه طی 12 ماه سال 1400 بیش از 2.2 میلیون تن انواع روغن نباتی در کشور تولید و توزیع شد، گفت: در حال حاضر 66 هزار تن روغن خام وارداتی بخش خصوصی در بنادر کشور رسوب کرده و چشم انتظار تخصیص ارز است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، امیر هوشنگ بیرشک در خصوص وضعیت تولید روغن نباتی در کشور اظهار کرد: طی سال گذشته تولید روغن نباتی با افزایش 20 درصدی نسبت به سال قبلش از حدود یک میلیون و 860 هزار تن به دو میلیون  و 230 هزار تن افزایش یافت.
 
وی خاطرنشان کرد: از این رقم حدود یک میلیون و 360 هزار تن روغن خانوار و 869 هزار تن روغن صنف و صنعت بوده که طی سال گذشته در سراسر کشور تولید و توزیع شد.
 
دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در خصوص واردات روغن نباتی گفت: در حال حاضر 66 هزار تن روغن خام وارداتی بخش خصوصی در بنادر کشور رسوب کرده و چشم انتظار تخصیص ارز است.
 
بیرشک تصریح کرد: در صورت تداوم اجرای سیاست‌های دولت در خصوص تخصیص به موقع ارز 4200 تومانی و اصلاح قیمت روغن نباتی متاثر از قیمت‌های جهانی، مالیات بر ارزش افزوده و سایر مولفه‌های موثر بر تولید و قیمت تمام شده، می‌توان نیاز روغن نباتی کشور را به نحو مناسبی تامین کرد تا شاهد ثبات و آرامش در بازار روغن نباتی باشیم.

لینک کوتاه
افزایش ۲۰ درصدی تولید روغن رسوب روغن خام وارداتی

اخبار مرتبط

نظرات شما