شاخص کل بورس که در ساعات ابتدایی معاملات بازار سرمایه روندی کاهشی به خود گرفته بود در ساعات میانی و پایانی توانست صعود کند و بیش از 7000 واحد افزایش یافت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس امروز با 7410 واحد افزایش تا رقم یک میلیون و 475 هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم 3346 واحد افزایش یافت و در رقم 390 هزار و 992 واحد ایستاد.

 
معامله گران این بازار 544 هزار معامله به ارزش 59 هزار و 15 میلیارد ریال انجام دادند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی نوری، سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و شرکت ارتباطات سیار ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل ایران خودرو و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.
 
در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با 147 واحد افزایش به رقم 20 هزار و 390 واحد رسید. معامله گران این بازار با انجام 256 هزار معامله ارزش معاملات را به 54 هزار و 81 میلیارد ریال رساندند. پلیمر آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی مارون، گروه توسعه مالی مهر آیندگان، فرابورس ایران و صنایع پتروشیمی تخت جمشید نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

لینک کوتاه
صعود ۷۰۰۰ واحدی شاخص بورس

اخبار مرتبط

ورق بورس برگشت

ورق بورس برگشت

با این‌که سایه اخبار سیاسی و بین‌المللی از روی بازار بورس کم رنگ شده، امروز شاخص کل بیش... 15 بهمن 1402

نظرات شما