قیمت خودرو در بازار کشور به صورت لحظه‌ای در حال افزایش است. چه عاملی باعث گرانی خودرو شد؟ این افزایش قیمت تا چه زمانی ادامه دارد؟

به گزارش نسیم اقتصاد، تجارت‌نیوز نوشت: قیمت خودرو صفر داخلی در روز 24 فروردین 1401 با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغیراتی همراه است.
 
قیمت خودرو صفر داخلی امروز 24 فروردین 1401 در بازار ایران به شرح زیر است:
 
خودروی پراید 111 با دو میلیون تومان افزایش قیمت به نرخ 199 میلیون تومان رسید.
 
پراید 131 نیز دو میلیون تومان نسبت به روز گذشته افزایش داشت و به نرخ 166 میلیون تومان رسید.
 
خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل 1400 نسبت به روز گذشته پنج میلیون تومان افزایش داشت. این خودرو هم‌اکنون در قیمت 480 میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است. اما دنا معمولی با چهار میلیون افزایش قیمت به 364 میلیون تومان رسید.
 
قیمت خودروهای پرطرفدار
 
نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به نرخ 206 میلیون تومان رسید.
 
پژو 206 تیپ دو با پنج میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 283 میلیون رسید. پژو 206 تیپ پنج به 335 میلیون تومان رسید.
 
خودرو پژوپارس اتوماتیک نیز به 450 میلیون تومان رسید.
 
اما خودروی تارا اتوماتیک به قیمت 552 میلیون تومان رسید.
 
پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده
 

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: به دلیل متعادل نبودن عرضه و تقاضا در بازار خودروی کشور قیمت‌ها روندی افزایشی داشت.
 
او افزود: میزان تولید خودروی مورد نیاز یک میلیون و 200 تا 300 هزار دستگاه است. اما میزان تولید به عدد 800 هزار دستگاه در سال می‌رسد. یعنی میزان تولید 35 تا 40 درصد کمتر از نیاز بازار است.
 
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران توضیح داد: فاصله قیمتی موجود در بازار به دلیل عرضه کم خودرو به بازار اتفاق افتاد. تا زمانی که میزان تولید خودرو و عرضه آن به این شکل باشد، قیمت خودرو روند افزایشی خود را حفظ می‌کند.

لینک کوتاه
پژوپارس رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران قیمت خودرو

اخبار مرتبط

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت در ابتدای معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر نگرانیها نسبت به محدودتر... 6 فروردین 1403

نظرات شما