شاخص کل بورس در معاملات امروز بازار سرمایه به دلیل تبعات بخشنامه وضع عوارض صادراتی بر محصولات معدنی بیش از 33 هزار واحد سقوط کرد.

به گزارش  نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس امروز با 33 هزار و 522 واحد نزول تا رقم یک میلیون و 445 هزار واحد کاهش یافت.
 
شاخص کل با معیار هم وزن هم 6746 واحد سقوط کرد و در رقم 380 هزار و 295 واحد ایستاد. در این بازار 485 هزار معامله به ارزش 49 هزار و 566 میلیارد ریال انجام شد.
 
فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه معادن و فلزات، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی پردیس نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی بورس گذاشتند.
 
عقب گرد فرابورس به کانال 19 هزار واحد
 
در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس هم ناشی از اتفاق مذکور با 259 واحد کاهش به کانال 19 هزار واحد عقب گرد کرد و در رقم 19 هزار و 930 واحد ایستاد. در این بازار 278 هزار معامله به ارزش 35 هزار و 248 میلیارد ریال انجام شد.
 
فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریاساسول، سرمایه گذاری صباتأمین، پتروشیمی تندگویان، شرکت آهن و فولاد ارفع و پالایش نفت لاوان نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.
 
رئیس سازمان بورس به بخشنامه وضع عوارض صادراتی بر محصولات معدنی در نامه ای خطاب به وزیر صمت واکنش نشان داده و پیشنهاد داده است که مبنای زمانی اخذ عوارض صادراتی حداقل پس از سه ماه از تاریخ تصویب و ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار تعیین شود و قیمت مبنای صادراتی فوب ایران از هفته اول دی 1400 به هفته پایانی 1400 تغییر و اعمال شود. البته وزارت صمت هنوز نسبت به این نامه واکنشی نشان نداده است.
 

لینک کوتاه
بورس سقوط افت

اخبار مرتبط

نظرات شما