مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی از کاهش قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب در بسیاری از استانها خبر داد و گفت: دولت باید توزیع مرغ منجمد را متوقف کند.

به گزارش نسیم اقتصاد، حبیب اسدالله نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با توجه به وضعیت تولید و عرضه مرغ به نظر می‌آید با ثبات ترین بازار شب عید مربوط به این کالا باشد، گفت: پیش بینی می‌شود قیمت مرغ در ایام شب عید حول و حوش نرخ مصوب آن باشد و کمبودی در بازار نخواهیم داشت.
 
وی با انتقاد از تداوم سیاست توزیع مرغ منجمد برای تنظیم بازار افزود: علی رغم اینکه قیمت مرغ در برخی استان‌ها کاهش زیادی داشته و به زیر نرخ مصوب رسیده متأسفانه عرضه مرغ منجمد در آنجا همچنان ادامه دارد و این روند منجر به زبان تولیدکنندگان شده است.
 
اسدالله نژاد با اشاره به افزایش قیمت دارو، جوجه یک روزه و پشت بارنامه گفت: افزایش هزینه‌های تولید منجر به بالا رفتن قیمت تمام شده می‌شود در حالی که نرخ مرغ در بازار به زیر قیمت مصوب رسیده و ما مکاتبه‌ای با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی داشتیم و از آنان خواستیم عرضه مرغ منجمد را متوقف کنند و امیدواریم این اتفاق به زودی رخ دهد.
 
این فعال صنفی با بیان اینکه با حمل مرغ از استان‌های پر تولید به استان‌هایی که به این کالا نیاز دارند می‌توان به راحتی بازار آن را تنظیم کرد، افزود: در حال حاضر در سطح کشور قیمت مرغ جز چند استان زیر نرخ مصوب است.
 
وی با بیان اینکه این وضعیت در حدود یکماه اخیر ادامه داشته است، گفت: علت این مسأله میزان بالای تولید و تولید بیش از نیاز کشور است.
 
اسدالله نژاد گفت: این مازاد تولید برای ماه‌های بهمن، اسفند و فروردین نیز وجود دارد بنابراین اگر شرایط بازار به همین صورت باشد باید صادرات مرغ با وضع تعرفه آزاد شود و انجام بگیرد چرا که در صورت تداوم وضعیت فعلی تولیدکنندگان به شدت زیان می‌کنند و تولید آسیب می بیند.

لینک کوتاه
تولید مرغ کشور آرامش بازار شب عید

اخبار مرتبط

هوای معتدل بازار سرمایه

هوای معتدل بازار سرمایه

امروز بازار بورس با رشد نسبی 1921 واحد مواجه شد و شاخص کل به دو میلیون و 163 هزار واحد رسید. 22 اسفند 1402

نظرات شما