عراق در ژانویه 4.16 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که بسیار پایینتر از سقف 4.28 میلیون بشکه در روز تصویب شده برای این کشور تحت پیمان اوپک پلاس بود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، عراق مانند چندین عضو دیگر اوپک برای بالا بردن سطح تولید با وجود این که قیمتها به بالاترین سطح هفت سال اخیر صعود کرده است، به سختی تقلا می کند.
 
طبق آمار شرکت دولتی سومو، تولید نفت عراق در ژانویه نسبت به دسامبر 63 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد.
 
یک مقام نفتی عراقی به رویترز گفت: صادرات ژانویه تحت تاثیر شرایط جوی نامساعد، مسائل فنی و تعمیرات تاسیسات صادرات قرار گرفت. این منبع آگاه اظهار کرد: ظرفیت ذخیره سازی ناکافی عراق را مجبور کرد تولید را کاهش دهد.
 
آمار سومو شامل تولید منطقه نیمه خودمختار کردستان بود که طبق محاسبه رویترز، 425 هزار بشکه در روز نفت تولید کرد.
 
تولید کمتر عراق به معنای آن است که نرخ پایبندی این کشور به توافق نفتی اوپک پلاس ماه میلادی گذشته 132 درصد بوده است.
 
بر اساس گزارش رویترز، اوپک پلاس برای برآورد نرخ پایبندی به توافق محدودیت عرضه، از میانگین آمار فراهم شده از سوی منابع ثانویه استفاده می‌کند.
 
طبق نظرسنجی رویترز، اوپک در ژانویه 28.01 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که 210 هزار بشکه در روز در مقایسه با دسامبر افزایش داشت اما 254 هزار بشکه در روز کمتر از سقف تولید تصویب شده برای تولید جمعی این گروه بود. تولید در آنگولا، کنگو، ایران، عراق و لیبی کاهش یافت یا تغییری نداشت که در بسیاری از موارد به دلیل عدم وجود ظرفیت تولید کافی یا به دلیل اختلالات غیرمنتظره بود.

لینک کوتاه
عراق افزایش تولید نفت

اخبار مرتبط

نظرات شما