مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب به‌عنوان دبیر کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق در دیدار با مدیرکل خلیج فارس وزارت امورخارجه، راه‌های توسعه روابط ایران و عراق را مورد بررسی قرار دادند.

به‌ گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، مجتبی اکبری - دبیر کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عراق در نشستی با علیرضا عنایتی -مدیر کل خلیج فارس وزارت امور خارجه در محل این وزارتخانه، به بحث پیرامون بررسی راهکارهای توسعه همکاری‌های تجاری فی مابین دو کشور ایران و عراق پرداختند.
 
در این جلسه ضمن بررسی وضعیت همکاری دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های بخش خصوصی ایران و عراق، در خصوص راه‌های حداکثر استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، به ویژه درباره صادرات کالا، خدمات فنی و مهندسی و همچنین برنامه‌های راهبردی شرکت ساتکاب به عنوان مسئول ایرانی کمیسیون مشترک دو کشور تبادل نظر شد.
 
طبق اعلام وزارت نیرو، مجتبی اکبری در این جلسه به عنوان دبیر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق، ضمن اشاره به مصوبات چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک برگزار شده در تهران، درباره پیگیری‌های صورت گرفته در این خصوص گفت: طی مکاتبات صورت گرفته با سازمان ها و نهادهای ذی‌ربط دراین زمینه مقرر شده تا گزارش‌های نهایی آنها به منظور تهیه پیش نویس پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک جمع آوری و مکتوب شود تا پس از ترجمه در راستای ارتقای سطح همکاری‌ها و راه‌های توسعه مطلوبِ صادرات مورد استفاده قرار گیرد.
 
عنایتی - مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه هم در ادامه، «فعال شدن خط راه آهن شلمچه – بصره  و اهمیت راه آهن کرمانشاه و خانقین»، «توسعه همکاری های آبی و بندری در سطح خُردو کلان»، «تقویت و هدایت شرکت‌های علاقمند به اجرای پروژه های سرمایه گذاری در کشور عراق» را از جمله مباحث مهمی دانست که باید به طور جدی تری به آن پرداخت.
 
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب در پایان این نشست ضمن اشاره به تشکیل ستاد تحقیقات بازار در عراق با استفاده حداکثری از ظرفیتهای مطلوب شرکت مادر تخصصی ساتکاب، ابراز امیدواری کرد، سطح تعاملات دو کشور افزایش یابد.

لینک کوتاه
راه‌های توسعه صادرات ایران عراق

اخبار مرتبط

نظرات شما