علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: متاسفانه عده ای از کاسبان تحریم داخلی و خارجی دوست دارند که ما همیشه تحریم باشیم تا اجناس مورد نیاز را به چند برابر قیمت به ما بفروشند و مردم را در تنگنا قرار دهند.

به گزارش نسیم اقتصاد، علی شریعتی عضو اتاق بازرگانی ایران به راهکارهای خروج از رکود اقتصادی اشاره کرد و افزود: تنظیم نرخ بهره بانکی و تسهیلاتی، توجه به تولید و نقش بی بدیل صادرات از جمله مورادی است که به اشتغال و برون رفت از رکود کمک می کند.
وی درباره کمک بخش خصوصی به دولت گفت: زمانی که بحث ملی و منافع کشور است دیگر ارتباط دولت و بخش خصوصی و اعضا مطرح نیست چرا که هرکدام از آنها ارکان و حلقه یک زنجیره هستندکه به یکدیگر کمک می کنند. 
عضو اتاق ایران با بیان این که ارتباط دولت و بخش خصوصی دوسویه است، گفت: دولت ها و حاکمیت باید به بخش خصوصی کمک کنند و موانع کسب و کار را بردارند و بخش خصوصی هم با خروجی کار خود به دولت کمک کند.
شریعتی درباره مشکلات واحدهای تولیدی گفت: مشکلات واحدها به سه حوزه تقسیم می شود؛ درحوزه بین الملل، تحریم باعث مشکل در انتقالات پولی و بانکی شده است. بحث قوانین و مقررات درسطح دولت ها و تعدد بخش نامه‌ها و آیین‌نامه ها و تسهیل نرخ ارز و تاثیرگذاری و تسهیلگری در این زمینه و نیاز آموزشی و ارتقا نیروی انسانی و به روز کردن امکانات از موانع تولید است.
وی نرخ دستوری ارز، خلق پول و چاپ پول بدون پشتوانه، بلوکه شدن ذخایر ما در خارج از کشور را از جمله دلایل رشد نقدینگی درکشور عنوان کرد.
شریعتی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: طبق فرمایشات رهبری باید حقانیتمان را به دنیا ثابت کنیم و اجازه ندهیم فرصت طلبان از بهانه تحریم ها استفاده کنند و ما را در تهیه مواد اولیه دچار مشکل کنند. باید حقانیتمان را به دنیا ثابت کنیم .
وی گفت: متاسفانه عده ای از کاسبان تحریم داخلی و خارجی دوست دارند که ما همیشه تحریم باشیم تا اجناس مورد نیاز را به چند برابر قیمت به ما بفروشند و مردم را در تنگنا قرار دهند.

لینک کوتاه
عضو اتاق بازرگانی ایران کاسبان داخلی خارجی تحریم

اخبار مرتبط