سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت: آذرماه امسال 1.5 میلیون دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده و مصرف نیز به یک میلیون و 400 هزار دستگاه رسیده که این آمار نشان می‌دهد واردات و مصرف تلفن همراه نسبت به آبان، کاهش 100 هزار دستگاهی داشته است.

به گزارش نسیم اقتصاد، «محمدرضا عالیان» امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا، جزئیات مربوط به میزان واردات و مصرف تلفن همراه در بازه زمانی یک ماهه و یک ساله کشور را تشریح کرد.
 
وی درباره واردات تلفن همراه در بازه زمانی 9 ماهه امسال، گفت: از ابتدای سال تاکنون 13 میلیون و 680 هزار دستگاه موبایل وارد و در این بازه زمانی 13 میلیون و 830 هزار دستگاه مصرف شده است.
 
عالیان با بیان این‌که میزان مصرف و واردات تلفن همراه در یک ماه اخیر حدود 100 هزار دستگاه کاهش داشته است، تاکید کرد: این روند کاهشی تا اواسط بهمن ماه ادامه دارد و با نزدیک شدن به پایان سال، شاهد افزایش تقاضا برای خرید تلفن همراه خواهیم بود.
 
19 میلیون و 580 هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده است
 
این مقام صنفی درباره وضعیت بازار در یک سال گذشته، گفت: از آذر سال گذشته تا آذر امسال، 19 میلیون و 580 هزار دستگاه تلفن همراه وارد و از این تعداد، 18 میلیون و 450 هزار دستگاه مصرف شده است.
 
وی خاطرنشان‌کرد: از این تعداد واردات 9 میلیون و 749 دستگاه تلفن همراه، قیمتی بین 150 تا 300 دلار داشته‌ است که بیشترین تعداد واردات گوشی را به خود اختصاص می‌دهند. در همین بازه زمانی، هفت میلیون و 282 هزار دستگاه تلفن همراه با قیمت کمتر از 150 دلار وارد کشور شده که علاوه بر تلفن همراه، سیم‌کارت، گجت‌های پوشیدنی، ساعت هوشمند و فیچر فون‌ها (تلفن‌های دکمه‌ای) را شامل می‌شود.
 
سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه بیان‌داشت: همچنین تعداد یک میلیون و 474 هزار دستگاه تلفن همراه با قیمت بین 300 تا 600 دلار وارد کشور شده که به آن‌ها موبایل‌های «میان رده» اطلاق می‌شود. تعداد یک میلیون و 74 هزار دستگاه پرچمدار با قیمت بالای 600 دلار نیز وارد شده که بیشتر گوشی‌های برند اپل هستند.
 
عالیان افزود: در 12 ماه گذشته، 9 میلیون و 350 هزار دستگاه تلفن همراه سامسونگ، 2 میلیون و 440 هزار دستگاه نوکیا، پنج میلیون و 660 دستگاه شیائومی، یک میلیون و 10 هزار دستگا اپل و 272 هزار دستگاه هواوی وارد کشور شده است.
 
وی با بیان این‌که سهم برندها از بازار تلفن همراه کشور نسبت به ماه قبل تغییر آنچنانی نداشته است، ادامه‌داد: سامسونگ 48 درصد، شیائومی 29 درصد، نوکیا 12 درصد، اپل پنج درصد و هواوی 2 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.
 
سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه اظهار داشت: پُرمصرف‌ترین مدل گوشی که در کشور با استقبال خوبی رو به رو شده است، مانند ماه قبل گلکسی A12 سامسونگ است. در برند شیائومی پرمصرف‌ترین گوشی Poco X3، در برند نوکیا مدل 105 و در برند اپل نیز آیفون 13 پرو مکس بیشترین تقاضا را در بازار تلفن همراه کشور داشته‌اند. در بین گوشی‌های برند ایرانی نیز، مدل P10 از برند جی پلاس توانسته پرفروش‌ترین گوشی بومی کشور باشد.

لینک کوتاه
۱.۵ میلیون تلفن همراه کشور

اخبار مرتبط

نظرات شما