رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی در شرایط تحریم از طریق خط اعتباری و مشارکت در اجرای پروژه‌ها توانستند نقش مؤثری در توسعه حوزه انرژی ایفا کنند.

رضا پدیدار، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با نسیم اقتصاد درباره حضور بانک‌های دولتی و خصوصی در اجرای طرح‌های توسعه‌ای حوزه انرژی گفت: بانک‌ها از طریق تأمین مالی و تخصیص خط اعتباری به شرکت‌های معتبر حوزه انرژی و همچنین با مشارکت مستقیم در اجرای پروژه‌ها   کمک شایانی به توسعه پروژه‌های حوزه انرژی کردند. 
پدیدار خاطرنشان کرد : اعطای خط اعتباری به شرکت‌های فعال بخش خصوصی در حوزه انرژی توسط بانک‌ها باعث رشد اقتصادی کشور و بخش خصوصی شده و تداوم آن می‌تواند نقش‌پذیری شرکت‌های بخش خصوصی را در توسعه صنعت نفت نیز فراهم کند.
وی در زمینه راهکارهای توسعه و افزایش سهم بازار نفت ایران در منطقه و سایر کشورها در دنیا گفت: موانع زیادی داریم که مهم‌ترین آن تحریم‌ها است.  تحریم‌ها در طول چند سال اخیر مانع حضور ما و هم فرایند توسعه در حوزه انرژی به‌خصوص درزمینه‌ بازار نفت شده است.
وی در مورد قوانین و مقررات دست و پاگیر محیط کسب‌وکار و ماده 12 قانون رفع موانع تولید در حوزه انرژی گفت: اقدامات خیلی مؤثر و مفیدی در کمیسیون انرژی، اتاق بازرگانی تهران و ایران و همین‌طور در فدراسیون صنعت نفت ایران صورت گرفته و راه‌های مناسب برای تقویت محیط کسب‌وکار برای بخش خصوصی به مقامات مسئول در دولت ارائه‌شده است.
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی اظهار امیدواری کرد که با رفع تحریم‌ها و فعال شدن فضای اقتصادی، ماده 12 قانون رفع موانع تولید در حوزه انرژی به‌درستی اجرا و به ضوابط و مقرراتی که برای کمک به محیط کسب‌وکار دیده‌شده توجه شود و به مرحله اجرا درآید.

لینک کوتاه
موثر بانک‌های خصوصی توسعه حوزه انرژی

اخبار مرتبط

نظرات شما