معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از عرضه بلیت قطار با نرخ خرداد ماه سال گذشته خبر داد و گفت: تغییر قیمت بلیت قطار تنها با مصوبه شواری عالی هماهنگی ترابری امکان‌پذیر است.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایسنا نوشت: میرحسن موسوی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به اینکه پروتکل‌های مربوط به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سفرهای ریلی تعدیل شده و به 80 درصد ظرفیت موجود رسیده است، آیا قیمت‌ بلیت قطار تغییری خواهد کرد یا خیر؟ اظهار کرد: قیمت بلیط قطارهای مسافری با رعایت پروتکل فاصله گذاری 80 درصدی و بر اساس صورتجلسه شماره 215 مورخ 10 دی‌ماه سال گذشته شورایعالی هماهنگی ترابری کشور ارائه می‌شود.
 
وی همچنین درباره اینکه آیا برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت قطار یا کاهش آن  وجود ندارد؟ افزود: ساز و کار افزایش قیمت در قوانین و مقررات مشخص شده است و هرگونه تقاضای افزایش قیمت از سوی شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری با رعایت قوانین و مقررات مربوطه میسر خواهد بود و قیمت فعلی بلیت قطار نیز طبق مصوبه 13 خرداد ماه سال گذشته شورایعالی هماهنگی ترابری کشور است.
 
معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: شرکت های حمل و نقل ریلی بلیت قطار را در مسیرهای داخلی با همان قیمت مصوب سال گذشته و بر همان پایه و اساس عرضه می‌کنند.
 
در خرداد ماه امسال نیز شرکت‌های حمل ونقل ریلی پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطار را دادند که با آن موافقت نشد. محمد رجبی - رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته- از پیشنهاد افزایش 60 درصدی قیمت بلیت قطار خبر داد و گفت: تا کنون خبری از تصمیم‌گیری و موافقت با این پیشنهاد در شورای عالی ترابری نشده است
 
وی افزود: با وجود اینکه وضعیت پذیرش مسافر و سفرهای ریلی نسبت به سال گذشته و به ویژه نسبت به همین بازه زمانی در سال 1399 بهتر شده و رونق گرفته است اما شرکت‌های ریلی توان پرداخت حقوق پرسنل خودشان  را هم ندارند و عوامل بسیاری مانند انرژی، حقوق و دستمزد، تامین تجهیزات و... چند برابر شده است، هزینه‌ تمام شده شرکت‌های ریلی 240 درصد افزایش یافته اما مردم کشش این میزان افزایش قیمت را ندارند.

لینک کوتاه
بلیت قطار گران

اخبار مرتبط

نظرات شما