وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سایت‌ها و خطوط تولیدی در سنگال، جمهوری آذربایجان، سوریه و عراق داریم که به‌تدریج در حال فعال‌سازی و توسعه هستند.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایرنا نوشت: سیدرضا فاطمی‌امین با اشاره به از سرگیری فعالیت سایت‌های خارجی تولید خودروی ایرانی در دیگر کشورها، افزود: از ابتدای حضور در وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم، موضوع صادرات 30 درصد از خودروهای تولیدی را در افق 1404 مطرح کردم که در این زمینه، راه‌اندازی و توسعه خطوط تولید خودرو در خارج از کشور یکی از الزامات و راهکارها است.
 
وی بیان‌داشت: هفته گذشته خط تولید مربوط به ایران‌خودرو در سنگال که مدتی تعطیل شده بود، مجدد فعال شد.
 
فاطمی‌امین گفت: به‌جای صادرات خودروی کامل که ممکن است با برخی موانع تعرفه‌ای محدود شود، می‌توانیم قطعات خودرو به کشورهای نظیر سوریه، عراق، سنگال و جمهوری آذربایجان بفرستیم که موانع تعرفه‌ای نداشته یا کمتر این مشکلات را دارد.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح‌کرد: همچنین خودروهای تولید شده می‌تواند در اتحادیه‌هایی که کشورهای یاد شده عضو آنها هستند به فروش برسد و مزیت رقابتی در آن کشورها داشته باشیم.
 
وی تاکید کرد: امروز تلاش این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف، نه دور زدن تحریم‌ها، بلکه خنثی‌سازی آنهاست و به این منظور ابزارهای خوبی نیز در اختیار داریم.
 
فاطمی‌امین خاطرنشان‌کرد: آفریقا برای ما یک قاره کشف نشده است که ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشورهای مختلف آن وجود دارد.
 
وی ادامه‌داد: در این زمینه همکاران ما در سازمان توسعه تجارت بر احصاء فرصت‌ها و ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری کشورهای آفریقایی متمرکز شده‌اند و هرچند ممکن است موانعی نیز وجود داشته باشد، اما قابل کنار زدن و رفع هستند.

لینک کوتاه
وزیر صنعت تولید خودرو ایرانی کشورها

اخبار مرتبط

نظرات شما