گزارش‌ها نشان می‌دهد که حباب سکه امامی در بازار به 581 هزار تومان رسیده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، آن‌طور که روند بازار نشان می‌دهد، قیمت سکه امامی در حدود 581 هزار تومان حباب دارد. این در شرایطی است که سکه در حال حاضر در بازار با قیمت 13 میلیون و 256 هزار تومان به فروش می‌رود.
 
گزارش‌ها حاکی از آن است که قیمت سکه امامی امروز نسبت به روز گذشته با افت 16 هزار تومانی مواجه شده است.
 
در این میان، اکوایران در گزارشی نوشت: حباب سکه امامی در 2 روز اخیر بالای 5 درصد بوده است و این موضوع به معنای آن است که از لحاظ بنیادی خرید سکه ریسک بالایی به همراه دارد.
 
دیروز سکه امامی به راحتی توانست از سد مقاومت 13 میلیون و 300 هزار تومانی عبور کند، ولی خیلی زود با تغییر جهت دلار، فلز گران بهای داخلی نیز دچار اصلاح قیمت شد.
 
شکست موقت مقاومت 13 میلیون و 300 هزار تومانی موجب شده است که چشم انداز افزایشی برخی از معامله گران بازار سکه گسترده تر شود. آن ها تصور می کنند که با رشد قیمت دلار حتی می توانند فلز گران بهای داخلی را به کانال 14 میلیون تومانی ببرند. با این حال، سکه مدت زیادی بالای مقاومت 13 میلیون و 300 هزار تومانی در روز گذشته باقی نماند. این عامل از نگاه برخی معامله گران به معنای آن بود که سکه پشتوانه قوی برای رشد قیمت نداشت و با تغییر کوچکی در مسیر دلار به راحتی مسیر افزایشی خود را گم کرد.
 
حباب سکه امامی در 2 روز اخیر بالای 5 درصد بوده است و این موضوع به معنای آن است که از لحاظ بنیادی خرید سکه ریسک بالایی به همراه دارد.
 
اثر حباب سکه روی دلار
 
هر چقدر حباب سکه بالا بماند،‌ تمایل معامله گران برای فروش سکه و خرید ارز بیشتر می شود. در واقع عدم تعادل قیمت سکه با ارزش ذاتی می تواند از طریق تعدیل قیمت دلار رخ دهد. با این حال در روزهای اخیر حباب سکه بیشتر اثر انتظاری بر روی بازارها داشته است. بیشتر شدن فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن موجب شد که برخی از معامله گران تصور کنند قیمت دلار قرار است به زودی رشد کند. همین مساله تا حدی موجب شد که دلار در شرایط حبابی سکه به جای کاهش قیمت، در مسیر صعودی قرار بگیرد.

لینک کوتاه
سکه مرز روانی عقب‌نشینی کف مقاومتی

اخبار مرتبط

نظرات شما