معاون اقتصادی رییس‌جمهوری و دبیر ستاد اقتصادی دولت سیزدهم گفت: اصلاح بازارهای ایران موجب شکل‌گیری قیمت‌های واقعی شده و منابع را به صورت بهینه به سمت فعالیت‌های تولیدی، سوق می‌دهد که موجب افزایش بهره‌وری و در نتیجه رشد اقتصادی خواهد شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، «محسن رضایی» امروز (شنبه) در بیست و هشتمین «همایش ملی بیمه و توسعه» با اشاره به وجود 200 هزار شغل در صنعت بیمه به عنوان بخشی از اقتصاد، اظهار داشت: این صنعت می‌تواند در بخش‌های دیگر نیز تاثیر گذاشته و موجب رشد و تقویت آنها شود.

 
وی با بیان اینکه اصلاحات اساسی در صنعت بیمه و صنایع دیگر بازارها را شکل می‌دهد، خاطرنشان‌کرد: تغییر در بخش بیمه یک مساله کلیدی است، زیرا در بازاری که رانت و فساد باشد نمی‌توان قیمت واقعی را تعیین کرد.
 
رضایی با اشاره به افزایش نقدینگی از سوی بانک‌های خصوصی به دلیل ارائه سود بانکی بالا، تصریح‌کرد: نباید اجازه داده شود در بازار بیمه برای جذب مشتری بیشتر تنظیم قیمت‌های غیر واقعی شکل بگیرد که این مهم با نظارت بیمه مرکزی محقق می‌شود.
 
وی افزود: اصلاح بازارهای بیمه باید از اهداف جدی باشد، زیرا هر چه بازارهای ایران اصلاح شوند قیمت‌های واقعی شکل می‌گیرد و منابع به صورت بهینه به سمت فعالیت‌های اقتصادی سوق پیدا می‌کند، در نتیجه بهره وری بالا می‌رود و رشد اقتصادی بیشتر خواهد شد.
 
معاون اقتصادی رییس‌جمهوری با اشاره به بیمه‌گری هوشمند، گفت: این مهم باید یکی از اولویت‌های سال های آینده صنعت بیمه باشد که در همه بخش‌های کشور به آن نیاز داریم، تا با توجه به ابداعات و ابزار هوشمندسازی گسترده در جهان از این روند عقب نمانیم.
 
وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم هزینه بیمه‌ها کاهش و کیفیت آن افزایش پیدا کند، تاکید کرد: از سوی دیگر باید ضریب بیمه زندگی رشد، به اوراق بیمه توجه و سهم سرمایه‌گذاری صنعت بیمه در بازار سرمایه افزایش پیدا کند.

لینک کوتاه
هدایت فعالیت‌های تولیدی رشد اقتصادی

اخبار مرتبط