وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی دلیجان بیان کرد: تا دو ماه آینده موضوع سهمیه بندی مواد اولیه صنایع پایین دستی پتروشیمی را حل خواهیم کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شاتا، سید رضا فاطمی امین پس از افتتاح خط تولید الیاف کتان تایپ( پلی ویتال) متعلق به شرکت الیاف بافتینه پارس درسا در شهرک صنعتی دلیجان، در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: این واحد تولیدی که امروز افتتاح شد در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی بوده است و ارزش افزوده و قیمت بالاتری برای محصولات پتروشیمی ایجاد می نماید .
 
 
وی با تشکر از سرمایه‌گذاران و مدیران این پروژه برای ایجاد و راه اندازی پروژه و اشتغالزایی آن، بیان کرد: این واحد باعث رونق تولید شده است و برای تامین مواد اولیه آن تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.
 
برنامه هایی را برای تامین مواد اولیه با قیمت مناسب در بورس کالا داریم
 
وزیر صمت با بیان اینکه در بورس کالا محدودیت‌هایی برای تامین مواد اولیه وجود دارد، اضافه کرد: در بورس کالا مواد اولیه به اندازه کافی و با قیمت مناسب تامین نمی‌شود که برنامه‌های را در این زمینه داریم.
 
برنامه‌ ویژه ای برای تنظیم بازار کالاهای پایه مثل فولاد و‌پتروشیمی تهیه کرده ایم

 
فاطمی امین در ادامه تصریح کرد: برنامه‌ ویژه ای را برای تنظیم بازار کالاهای پایه مثل فولاد و‌ پتروشیمی تهیه کرده ایم.
 
تا پایان امسال یک بازنگری اساسی در صدور مجوزها خواهیم داشت
 

وی در خصوص سامانه مجوزها نیز، بیان کرد: به مردم و تولیدکنندگان قول داده ایم که تا پایان امسال یک بازنگری اساسی در فرایند صدور مجوزها را خواهیم داشت.
 
وزیر صمت در این خصوص توضیح داد: بسیاری از مجوزهایی که ضرورت زیادی ندارند و وقت زیادی را می‌گیرند، حذف خواهند شد و فرآیند صدور سایر مجوزها نیز تسهیل خواهد شد.
 
فاطمی امین در پایان، گفت: اجازه نخواهیم داد که کار هیچ تولیدکننده و صنعتگری به خاطر مجوزها، دچار اختلال گردد.
 
گفتنی است، شهرستان‌های دلیجان، محلات و خمین در جنوب استان مرکزی امروز جمعه (23 مهرماه) میزبان سید " رضا فاطمی امین " وزیر صنعت، معدن و تجارت است.
 
عزیز الله اکبری تالار پشتی «رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی»، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی «نماینده مردم خمین، دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی» و جمعی از مسئولان استان مرکزی و شهرستان دلیجان وزیر صمت را در این سفر همراهی می نمایند.

لینک کوتاه
موضوع سهمیه بندی مواد اولیه صنایع پایین

اخبار مرتبط