به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی ارومیه، در آخرین روز نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، کود «نیتروژن گوگردی»محصول جدید شرکت پتروشیمی ارومیه با حضور مهندس مرتضی شاه‌میرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی، دکتر علی عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مهندس نشان زاده، معاون برنامه‌ریزی  و توسعه هلدینگ رونمایی شد.
اکبر اسمعیلی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه در آیین رونمایی از کود «نیتروژن گوگردی» گفت: در راستای سیاست های کلان هلدینگ خلیج فارس و شرکت پترول جهت توسعه زنجیره ارزش و تولید محصولات تکمیلی پتروشیمی، طراحی محصول،‌طراحی مفهومی، ‌پایه و تفصیلی کارخانه تولید محصول نیتروژن گوگردی، به عنوان کود تکمیلی توسط همکاران خود پتروشیمی ارومیه با مشارکت شریک تجاری انجام شده است که این محصول بازار صادراتی مناسبی داشته و ضمن تامین نیاز کشاورزان و باغداران داخلی به کشورهای همجوار صادر می‌شود.
وی با اشاره به 100 دلار ارزش افزوده هر تن نیتروژن گوگردی صادراتی افزود: این محصول امکان 40 هزار تن صادرات را دارد که در مرحله تولید آزمایشی 4 هزار تن به کشورهای افغانستان و عراق صادر شده است.
اسمعیلی گفت: احداث‌ کارخانه تولید نیتروژن گوگردی (NPK) در قالب احداث واحد «تولید کودهای ترکیبی» از نیمه دوم سال 1402 آغاز شده است و اواخر خردادماه سال جاری با حضور دکتر علی عسکری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس بصورت رسمی افتتاح خواهد شد.
دکتر علی عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در این آئین با اشاره به استراژی هلدینگ خلیج فارس در تکمیل زنجیره ارزش، از احداث 11 پارک پتروشیمی در نقاط مختلف کشور خبر داد که اولین پارک کود شیمایی آن در چابهار وارد مراحل اجرایی شده است.
 گفتنی است، شرکت پتروشیمی ارومیه به عنوان تولیدکننده انواع کودهای شیمیایی نقش موثری در تامین امنیت غذایی دارد.

لینک کوتاه
گود نیتروژن گوگردی شرکت پتروشیمی ارومیه