سومین روز هفته در حالی برای سهامداران به پایان رسید که شاخص کل بورس به روند مثبت خود ادامه داد و در گروه بانکی وپارس نماد متعلق به بانک‌پارسیان با حجم معاملات 48 میلیونی مثبت بسته شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، در معاملات روز دوشنبه 12مهر، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش 8036 واحدی معادل 0.54 درصد به یک میلیون و 484  هزار و 715 واحد رسید، 335 نماد وضعیت متعادلی را تجربه کردند. اما در مقابل 379 نماد مثبت و 242 نماد نیز منفی بودند. در این میان، روند بازار نشان داد 105 نماد با صف خرید همراه شدند و تنها 50 نماد در صف فروش قرار گرفتند.
 
اما بزرگان بورس امروز چه روندی را سپری کردند؟

 
1. فارس نماد متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس امروز نیز همانند دو روز قبل، بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل بورس داشت. فارس در پایان معاملات سومین روز هفته، با حجم معاملاتی 49 میلیونی همراه شد و در نهایت به بازدهی 2.46 درصدی رضایت داد و به رقم 1373 تومان به ازای هر سهم رسید.
 
2. شپنا نماد متعلق به پالایش نفت اصفهان دومین نماد اثرگذار بر سبزپوشی نماگر بورس بود. شپنا بر خلاف روز قبل، امروز مثبت بود. این نماد نفتی همچون اکثر هم گروهی‌های خود، سودده بود. به گونه‌ای که در پایان بازار امروز، با حجم معاملاتی 141 میلیونی، به رشد 3.01 درصد رضایت داد و به رقم 1403 تومان رسید.
 
3.
 شبندر نماد متعلق به پالایش نفت بندرعباس نیز همانند شپنا روز مثبتی را تجربه کرد. شبندر در حالی که حجم معاملاتی 199 میلیونی داشت، در نهایت با افزایش 2.58 درصدی به ازای بهای هر سهم همراه شد و به رقم 716 تومان رسید.
 
4. شستا نماد متعلق به سرمایه گذاری تامین اجتماعی بر خلاف روز یکشنبه، مثبت بسته شد. شستا در شرایطی که حجم معاملاتی 43 میلیونی داشت، بازدهی 1.08 درصدی را ثبت کرد و به رقم 1313 تومان رسید.
 
5. خودرو نماد متعلق به به ایران خودرو برای دومین روز پیاپی بر مدار مثبت حرکت کرد. این نماد خودرو در سومین روز هفته با حجم معاملاتی 372 میلیونی همراه شد و در نهایت با رشد 2.88 درصدی به تعطیلی یک روزه رفت. با این افزایش، بهای هر سهم خودرو به رقم 193 تومان رسید.
 
6. خساپا نماد متعلق به سایپا نیز همچون دیگر خودرویی‌های بازار امروز، مثبت بود. خساپا با رشد امروز برای چهارمین روز پیاپی بازدهی مثبت را به ثبت رساند. این نماد خودرویی در بازار امروز با حجم معاملاتی 331 میلیونی همراه شد و در نهایت با افزایش 2.82 درصدی به رقم 182 تومان رسید.
 
7. خپارس نماد متعلق به پارس خودرو دیگر خودروسازی بود که در سومین روز هفته روند مثبت را تجربه کرد. خپارس در حالی که حجم معاملاتی 159 میلیونی داشت، در نهایت به رشد 2.19 درصدی رضایت داد و به رقم 116 تومان رسید.  
 
8. وبصادر نماد متعلق به بانک صادرات ایران برای چهارمین روز مثبت بسته شد. این نماد بانکی که در سه روز کاری گذشته، به بازدهی اندک رضایت داده بود، در معاملات امروز در حالی که حجم معاملاتی 181 میلیونی داشت، به رشد 3.6 درصدی رسید.
 
9. وبملت نماد متعلق به بانک ملت نیز همچون دیگر بانکی‌های بازار، امروز روند صعودی را تجربه کرد. وبملت در حالی که روز قبل، منفی بسته شده بود، در سومین روز هفته با حجم معاملاتی 121 میلیونی همراه شد و به بازدهی 1.53 درصدی بسنده کرد و به رقم 379 تومان رسید.
 
10. دی نماد متعلق به بانک دی امروز با صف خرید همراه بود. این نماد بانکی در پایان بازار امروز در شرایطی که حجم معاملاتی 965 میلیونی را ثبت کرده بود، به رشد 4.31 درصدی رضایت داد و برای افت روز گذشته را جبران کرد. با این افزایش، بهای هر سهم بانک دی به رقم 108 تومان رسید.
 
11. وسینا نماد متعلق به بانک سینا نیز همچون دی، امروز با صف خرید همراه بود. این نماد بانکی که روز گذشته با افت مواجه شده بود، در معاملات امروز با اقبال سهامداران همراه بود و در حالی که حجم معاملاتی 23 میلیونی در در کارنامه سومین روز هفته ثبت کرده بود، به بازدهی 4.79 درصدی رضایت داد و به رقم 266 تومان رسید.
 
12. وپارس نماد متعلق به بانک‌پارسیان دیگر نماد بانکی بود که  مثبت بسته شد. وپارس در سومین روز هفته در حالی که حجم معاملاتی 48 میلیونی داشت، در نهایت با رشد 1.24 درصدی به ازای هر سهم بسنده کرد.
 
13. خراسان نماد متعلق به پتروشیمی خراسان امروز مورد توجه سهامداران بود و برای هفتمین روز پیاپی سودده بود. به گونه‌ای که در پایان معاملات سومین روز هفته، در حالی که با صف خرید همراه بود، به بازدهی 4.21 درصدی رضایت داد. با این افزایش، بهای هر سهم خراسان به رقم 10601 تومان رسید.

لینک کوتاه
بزرگان بورس بانک پارسیان مثبت ترین نماد بازار

اخبار مرتبط

نظرات شما