در پی تداوم کمبود راننده کامیون که باعث سهمیه بندی سوخت در انگلیس شده است، صفهای طولانی از خودروها برای بنزین زدن در مقابل جایگاههای سوخت این کشور همچنان ادامه دارد.
به گزارش
نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، رانندگان در سراسر انگلیس برای پر کردن باک خودرویشان در صفهای طولانی به انتظار می ایستند. یک توزیع کننده بزرگ اعلام کرد فروش خود را سهمیه بندی کرده و شماری از اپراتورها گفتند مجبورند بعضی از جایگاههای سوخت را ببندند که باعث خرید وحشت زده شد.
وزیران دولت و شرکتهای نفت می گویند ذخایر فراوان بنزین یا دیزل وجود دارد و هیچ دلیلی برای نگرانی نیست اما عدم وجود راننده تانکر سوخت مانع حمل سوخت از پالایشگاهها به پمپ بنزینها شده است.
در حالی که فروشندگان نسبت به مختل شدن عرضه سوخت در آستانه کریسمس هشدار می دهند، دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد بدنبال راه حل موقتی برای پرداختن به کمبود راننده خودروهای سنگین است. سخنگوی دفتر جانسون در بیانیه ای اعلام کرد: ما به دنبال تدابیر موقتی برای اجتناب از مشکلات هستیم اما هر گونه اقدامی که معرفی کنیم، از نظر زمانی بسیار محدود خواهد بود. مانند بسیاری از کشورهای جهان، انگلیس به دلیل شیوع ویروس کرونا با کمبود موقتی راننده کامیون برای حمل سوخت در کشور روبروست.
انجمن حمل و نقل جاده ای انگلیس اعلام کرد انگلیس با کمبود حدود 100 هزار راننده روبروست که نتیجه خروج رانندگان از این صنعت، بریگزیت و کووید 19 است که تعلیم و رانندگی آزمایشی به مدت یک سال را متوقف کرده است.
روزنامه ها گزارش کردند دولت به پنج هزار راننده خارجی روادید کوتاه مدت برای ورود به انگلیس می دهد. این اقدامی است که شرکتهای لجستیکی و فروشندگان سوخت ماههاست خواستار آن بوده اند اما دولت پیش از آن حاضر به پذیرش این درخواست نشده بود.
سران تجاری و صنعت حمل و نقل از این برنامه استقبال کردند اما تردیدها درباره کافی بودن آن یا آمدن رانندگان از اروپا به انگلیس وجود دارد. مریمان، رییس کمیته حمل و نقل پارلمان انگلیس به تلویزیون بی بی سی گفت: باید ببینیم می توانیم افراد را برای مدت کوتاهی جذب کنیم.
برایان مدرسون، رییس انجمن فروشندگان بنزین گفت: انتظار دارد این مشکل برای مدت طولانی ادامه پیدا کند.
این مسئله پس از این که شرکت بریتیش پترولیوم اعلام کرد ناچار شده است بعضی از جایگاههای سوخت خود را به دلیل کمبود راننده تعطیل کند، آشکار شد. شرکتهای شل و اِسوی اکسون موبیل هم مشکلاتی را برای رساندن سوخت به پمپ بنزینها گزارش کرده اند.
پلیس در سراسر انگلیس ترافیک ناشی از صف طولانی خودروها برای زدن سوخت را گزارش کرده و از مردم خواسته است درباره مشکلات ترافیکی که این صفها باعث شده اند، با آنها تماس نگیرند.
انگلیس که پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است، با افزایش هزینه های گاز طبیعی اروپا هم دست و پنجه نرم می کند. بالا رفتن کم سابقه قیمت گاز باعث افزایش هزینه های نیرو و احتمالا کمبود تامین غذا خواهد شد.
بر اساس گزارش رویترز، انگلیس می گوید راه حل بلندمدت برای صنعت حمل و نقل، استخدام رانندگان انگلیسی بیشتر و پرداخت حقوق بهتر به آنهاست.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
در سال 1402 بیش از 72 هزار دستگاه خودروی فرسوده اسقاط شده است و این امر منجر به جلوگیری از... 4 اردیبهشت 1403
انتشار تصاویری از صفهای طولانی مردم برای خرید گوشت قرمز خارجی با تعرفه دولتی در... 22 اسفند 1402
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی قزوین گفت: بنزین معمولی نیاز به مکمل ندارد و عرضه هر... 5 اسفند 1402
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بدون هیچ گونه تغییری در قیمتهای سهمیهای بنزین، بخشی از... 27 آبان 1402
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه گفت: مجلس شورای اسلامی در لایحه برنامه هفتم توسعه... 23 آبان 1402
«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش تلاش میکنیم روندهای اقتصاد... 5 آبان 1402
رئیس کانون انجمنهای صنفی جایگاهداران سوخت گفت: در حال حاضر توزیع بنزین سوپر در برخی... 13 خرداد 1402
نظرات شما