عضو اتاق بازرگانی گفت: اکنون قیمت بنزین در کشورهای همسایه از جمله افغانستان به حدود 900 دلار در هر تن رسیده است، به این ترتیب به نظر می‌رسد 4 ماهه امسال حضور پررنگی در زمینه صادرات بنزین و گازوئیل نداشته‌ایم.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایلنا نوشت: سیدحمید حسینی درباره آمار صادرات بنزین در 4 ماهه امسال اظهار داشت: تاکنون جزئیات رسمی آمار صادرات فرآورده منتشر نشده اما 4 ماه ابتدایی سال گذشته حدود 700 میلیون دلار صادرات بنزین داشتیم، در مجموع سال گذشته بالاترین رقم صادراتی کشور؛ بنزین بوده است.
 
وی افزود: در سال جاری با توجه به کمبود گاز در زمستان مجبور شدیم سوخت بسیاری از نیروگاه‌ها را از طریق گازوئیل تامین کنیم، بنابراین نتوانستیم تعهدات سال گذشته را انجام دهیم و بخشی از این تعهدات به امسال موکول شد.
 
این عضو اتاق بازرگانی با بیان اینکه امسال در زمینه صادرات فرآورده‌های نفتی کمتر فعال بودیم، تصریح کرد: مصرف بنزین در تیرماه به حدود 100 میلیون لیتر رسید و همچنین بحث اورهال پالایشگاه‌ها را هم داشتیم، بنابراین بنزین کمتری صادر شد.
 
وی خاطرنشان کرد: اکنون قیمت بنزین در کشورهای همسایه از جمله افغانستان به حدود 900 دلار در هر تن رسیده است، به این ترتیب به نظر می‌رسد 4 ماهه امسال حضور پررنگی در زمینه صادرات بنزین و گازوئیل نداشته‌ایم.
 
حسینی تاکید کرد: در زمینه دیگر فرآورده‌های صادراتی مثل قیر، روغن، حلال‌ها فرآوره‌های پتروشیمی نفتی فعال بوده‌ایم ولی صادرات بنزین پالایشکاهی حداقل بوده است؛ گرچه مجتمع‌های پتروشمی یا بخش خصوصی هیدروکربور سبک تولید و صادر می‌کنند، اما در کل آمار رسمی اعلام نشده است.

لینک کوتاه
امسال چقدر بنزین صادر

اخبار مرتبط

نظرات شما