وجیه الله جعفری مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تامین پایدار مواد اولیه را از چالش هاو موانع اصلی در تولید صنعت فولاد دانست وگفت: قطع برق و گاز در فصول مختلف و مشکلات واحدهای تولیدی برای واردات قطعات مورد نیاز مشکلات جدی این صنعت است.

به گزارش نسیم اقتصاد، وجیه الله جعفری درباره رفع موانع تولید در صنعت فولاد افزود: صنعت فولاد یکی از صنایع انرژی بر در کشور است که در فصل های مختلف با کمبودهایی مواجه می شود، به عنوان مثال، در فصل زمستان، گاز مورد نیاز برخی واحدها که در مناطق سردسیر کشور هستند قطع می شود و ضرر و زیان زیادی به شرکت های تولیدی فولاد تحمیل می کند و تولید دچار وقفه می شودو در فصل تابستان نیز برخی واحدها که در مناطق گرمسیر هستند با قطعی برق مواجه می شوندو همین عوامل تامین زیربناها از جمله آب، برق و گاز مورد نیاز یکی از گلوگاه های صنعت فولاد است.
 
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد:یکی دیگر از موانع تولید تامین زیرساخت های حمل و نقل مناسب است تا بتوانیم قیمت تمام شده را کاهش دهیم و محصولاتی رقابتی تولید کنیم. این امر، مستلزم توسعه خطوط ریلی از معادن به مصرف کنندگان اصلی مواد معدنی است.
 
وی در ادامه افزود: بحث تامین پایدار مواد اولیه از دیگر چالش های صنعت فولاد است که تلاش شده با سیاست های بلندمدت وزارت صنعت بویژه با اکتشافات گسترده و توسعه معادن تلاش شده این مشکل رفع و تامین پایدار مواد اولیه معدنی داشته باشیم.
 
مدیر هیات عامل ایمیدرودر پایان دیگر مشکل و مانع تولید فولاد در کشور را بوروکراسی اداری دانست و گفت :بوروکراسی پیچیده در حوزه واردات قطعات و تجهیزات مورد نیاز کارخانه هاست که گاهی اوقات با تغییر و تحول سیاستگذاری های داخلی، واحدهای تولید دچار مشکل می شوند.

لینک کوتاه
قطع برق گاز صدمات جبران ناپذیری صنعت فولاد

اخبار مرتبط

نظرات شما