مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران گفت: هم‌اکنون روزانه یک میلیارد و 70 میلیون مترمکعب گاز غنی در بخش بالادست صنعت نفت برداشت می‌شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، هرمز قلاوند صبح امروز (دوشنبه، هفتم اسفندماه) در حاشیه بازدید وزیر نفت از مرکز رصد و پایش شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه روزانه یک میلیارد و 70 میلیون مترمکعب گاز غنی در بخش بالادستی صنعت نفت تولید می‌شود، گفت: سهم میدان پارس جنوبی از این مقدار تولید، بیش از 700 میلیون مترمکعب است.
 
وی با اشاره به افزایش تولید 8 میلیون مترمکعبی از میدان گازی کنگان افزود: برداشت روزانه گاز غنی در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران هم‌اکنون به 232 میلیون مترمکعب و تولید گاز غنی در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به 65 میلیون مترمکعب رسیده است.
 
مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران، تولید گاز از مخازن ذخیره‌سازی شوریجه دی و سراجه را به‌ترتیب بیش از 16 و 8.3 میلیون مترمکعب اعلام و اظهار کرد: امسال نسبت به پارسال بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز بیشتری در این مخازن ذخیره شده است.
 
قلاوند با اشاره به تولید روزانه 65 میلیون مترمکعب گاز از منطقه خانگیران در شمال شرق کشور تصریح کرد: هم‌اکنون کل چاه‌های موجود در این منطقه فعال است و گاز به سمت پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد ارسال می‌شود.
 
بر پایه این گزارش، مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز در این بازدید با تأکید بر اینکه این شرکت روزانه 232 میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری کشور تحویل می‌دهد، گفت: مشکل خاصی در زمینه تولید نیست و همه چاه‌های گازی این شرکت به‌صورت عادی در حال تولید هستند.
 
جواد اوجی، وزیر نفت صبح امروز در بازدید از مرکز مرکز رصد و پایش شرکت ملی نفت ایران از وضع تولید گاز غنی در بخش بالادستی صنعت نفت مطلع شد و از همکاران خود در بخش بالادست و پایین‌دست صنعت نفت که شبانه‌روز در حال کار برای حفظ پایداری شبکه گاز کشور هستند قدردانی کرد.

لینک کوتاه
گاز صنعت نفت وزیر نفت

اخبار مرتبط

نظرات شما