معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ظرفیت همه استان‌های کشور در مرغ کشتار روز زیر 50 درصد است و با مشکل نبود موجودی مرغ زنده مواجه هستند.

به گزارش نسیم اقتصاد، عبدالرحمان ناصریان در نشست تنظیم بازار خوزستان که امروز (18 فروردین‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: میزان کشتار مرغ در خوزستان رو به نزول است و هر روز کمتر می‌شود و این مساله باعث شده مشکلاتی در این زمینه داشته باشیم.
 
وی افزود: کشتارگاه‌های خوزستان مرغ ندارند که کشتار کنند و برخی از آن‌ها روزانه اصلا کشتار نمی‌کنند.
 
معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: استان‌های معینی تعیین شده که می‌توانیم از آن‌ها برای خوزستان مرغ خریداری و وارد کنیم اما این مساله نیازمند هماهنگی‌هایی است که باید در سطوح مختلف انجام شود.
 
ناصریان گفت: ظرفیت همه استان‌های کشور در مرغ کشتار روز زیر 50 درصد است و با مشکل نبود موجودی مرغ زنده مواجه هستند.
 
در ادامه این جلسه حمید بدوی مدیرکل پشتیبانی امور دام نیز در خصوص آخرین وضعیت موجودی مرغ و گوشت منجمد در سردخانه‌های خوزستان گفت: در حال حاضر در سردخانه‌های استان خوزستان موجودی مرغ منجمد 266 تن و موجودی گوشت قرمز حدود 20 تن است.
 
وی افزود: موجودی گوشت قرمز کشور کم است اما گوشت وارداتی به کشور وارد شده و در صورت توزیع، به استان خوزستان نیز سهمیه‌ای اختصاص داده می‌شود. هر زمان که سهمیه‌ای به خوزستان اختصاص داده شود مشکلی در توزیع وجود نخواهد داشت.

لینک کوتاه
کمبود مرغ زنده کشتار سطح کشور

اخبار مرتبط

نظرات شما