حمیدرضا پناه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به پرداخت بیش از 617 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل متضرر از کرونا ، گفت: در حوزه بانکی، بهترین عملکرد پرداخت تسهیلات کرونایی را بانک پارسیان دارد.

به گزارش نسیم اقتصاد، حمیدرضا پناه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، اظهار کرد: از مجموع 30 هزار و 127 پرونده مربوط به بنگاه‌های اقتصادی با 59 هزار و 369 نفر شاغل، 617 میلیارد و 849 میلیون تومان معادل 64 درصد از کل مبلغ درخواست شده توسط متقاضی، پرداخت شده است
پناه با بیان اینکه سهم خراسان رضوی از محل اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری 652 میلیارد تومان معادل 5.1 درصد از این اعتبارات در کشور است، عنوان کرد: از این میزان تاکنون 591 میلیارد و 267 میلیون تومان معادل 91 درصد به 8021 طرح اقتصادی با اشتغالزایی برای 14 هزار و 451 نفر پرداخت شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به سهم اعتبارات ملی حوزه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری خراسان رضوی، جمع کل مبلغ پرداخت شده از سهم ملی و استانی این استان در این حوزه تاکنون 690 میلیارد و 957 میلیون تومان بوده است.
وی اضافه کرد: تاکنون 932 مجوز برای طرح‌های مشاغل خانگی در این استان صادر شده که دو بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون به 307 طرح 8 میلیارد و 230 میلیون تومان معادل 69 درصد از کل مبالغ درخواستی، تسهیلات پرداخت نموده‌اند که برای 1675 نفر شغل ایجاد کرده است.
پناه خاطرنشان کرد: از محل تبصره 16 قانون بودجه امسال تاکنون 181 میلیارد و 266 میلیون تومان به 4085 طرح مددجویی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و 72 میلیارد و 425 میلیون تومان به 1621 طرح مددجویی زیر پوشش بهزیستی استان پرداخت شده است.
 
آسیب کرونا به بخش اقتصادی استان به ویژه مشهد بسیار زیاد است
 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در نشست کارگروه اشتغال استان گفت: آسیب کرونا به بخش اقتصادی استان به ویژه مشهد بسیار زیاد است و برخی بخش‌های گردشگری، اصناف و ورزش این استان هنوز تعطیل هستند.
علی رسولیان اظهار کرد: از 33 میلیون زائری که هر سال به مشهد سفر می‌کردند، امسال فقط 10 درصد به این شهر آمدند، از سوی دیگر خرید کالا و خدمات 6.5 میلیون نفر جمعیت خراسان رضوی به شدت کاهش یافته که اثر مستقیم بر بنگاه‌های اقتصادی به ویژه اصناف داشته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ضمن تشکر از تلاش برخی بانک‌های دولتی و خصوصی و دستگاه‌های اجرایی استان در جذب تسهیلات ویژه مشاغل آسیب‌دیده از کرونا، گفت: انتظار می‌رود در شرایط سخت اقتصادی، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی تمامی همت خود را برای جذب تسهیلات و پرداخت بیشتر آن به بنگاه‌های اقتصادی به کار گیرند..
رسولیان افزود: عمل به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد هماهنگی اقتصادی دولت الزامی است و در صورت عدم اجرای آن دستگاه قضایی به موضوع ورود خواهد کرد، بنابراین این مصوبات باید در قالب یک بسته کامل به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها اعلام شود تا مصوبات را عملیاتی کنند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: این استان جزو چهار استان اول اقتصادی کشور است و سهم پرداخت تسهیلات بانک‌ها به بنگاه‌های اقتصادی باید درصد بالایی از کل منابع مالی کشور را به خود اختصاص دهد.
رسولیان خاطرنشان کرد: با وجود شرایط اقتصادی خراسان رضوی، بانک‌های خصوصی مدعی هستند که متقاضی برای دریافت تسهیلات از آن‌ها اندک است
وی عنوان کرد: منابع مالی تبصره 16 قانون بودجه که کارمزد 4درصد و شرایط مناسبی دارد باید به طور کامل در استان جذب شود و حتی مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی باید به بانک‌های متولی پرداخت این تسهیلات مراجعه کرده و سهم مددجویان را مطالبه کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه وضعیت جذب تسهیلات مربوط به اشتغالزایی بخش روستایی خراسان رضوی مطلوب است، تصریح کرد: اگر بتوان با بهره گرفتن از منابع بخش "کمک‌های فنی و اعتباری" استان، آورده معین اقتصادی و بانک، نرخ سود تسهیلات برای اجرای طرح‌های اقتصادی در روستاها را کاهش داد، می‌توان به روستای زیرپوشش معین اقتصادی کمک شایانی کرد.
رسولیان افزود: گزارش‌ها نشان‌دهنده اقدامات موثر معین‌های اقتصادی در جهت توانمندسازی روستاییان خراسان رضوی بوده و رویکرد استاندار نیز حمایت از روستاها است، بنابراین در تلاش هستیم با جلب مساعدت نهادهای حاکمیتی مانند ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان گستره اقدامات اقتصادی در روستاها را توسعه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: گزارش‌های مرکز آمار ایران نشان‌دهنده مهاجرت معکوس روستاییان از شهر به روستا و بهبود شرایط اقتصادی در این استان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری خراسان رضوی گفت: براساس این تفاهم‌نامه باید برای 3000 ایثارگر در استان فرصت شغلی ایجاد شود که در این راستا آنان به دو گروه کارآفرین و غیرکارآفرین تقسیم‌بندی شده و متناسب با توانمندی و ظرفیت آنان برایشان شغل ایجاد می‌شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه
بانک پارسیان عملکرد پرداخت تسهیلات کرونایی

اخبار مرتبط

نظرات شما