دولت تعرفه های جدید هوانوردی عمومی و همچنین خدمات پاویون و نیز پروازهای عبوری را به وزارت راه و شرکت فرودگاه ها با هدف افزایش رقابت پذیری و توسعه هوانوردی عمومی ابلاغ کرد.

 به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری مصوبه 27 مهر هیئت دولت در خصوص آئین نامه اجرایی جدید ماده 63 قانون وصول برخی درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین مصوب سال 1373 در خصوص وصول درآمدهای خدمات فرودگاهی را به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد.
 
بر اساس این آئین نامه، هزینه خدمات فرودگاهی برای رونق هوانوردی عمومی اعم از مسافری، آموزشی، باری و هواپیماهای شخصی با وزن حداکثر 9 هزار کیلوگرم هنگام برخاست، که به حساب شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واریز می‌شود، با تخفیف روبه رو شده است.
 
هواپیماهای نظامی، همچنین هواپیماهای غیر نظامی دارای مجوزهای خاص و هواپیماهای اختصاصی مقامات درجه یک (رؤسای دیگر کشورها) از پرداخت خدمات فرودگاهی معاف هستند.
 
بر اساس این آئین نامه، فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، تبریز و آبادان گروه یک، بندرعباس، کرمانشاه، یزد، کرمان، بوشهر، رشت، زاهدان، ساری و ارومیه گروه دو و سایر فرودگاه‌های کشور، گروه 3 هستند.
 
طبقه بندی هواپیماهای زیر 9 هزار کیلوگرم هنگام برخاست هم بر اساس وزن آنها انجام شده که بر این اساس، هواپیماهای تا 2500 کیلوگرم در گروه یک، 2500 تا 5700 کیلوگرم در گروه دو و 5700 تا 9000 کیلوگرم در گروه 3 قرار دارند.
 
همچنین هزینه هر بار نشست و برخاست هواپیماهای زیر 2500 کیلوگرم در فرودگاه‌های گروه یک، معادل ریالی 6 دلار، 2500 تا 5700 کیلوگرم معادل ریالی 9 دلار و 5700 تا 9000 کیلویی‌ها 12 دلار است.
 
اما فرودگاه‌های گروه‌های 2 و 3 از انواع هواپیماهای مذکور به ترتیب 3، 6، و 9 و همچنین 2، 4 و 8 دلار بابت هر بار نشست و برخاست اخذ می‌کنند.

لینک کوتاه
هزینه نشست و برخاست ایرتاکسی ۹ هزار کیلویی مهرآباد ۱۲ دلار

اخبار مرتبط

نظرات شما