عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نسیم اقتصاد گفت ؛ می بینیم که این روزها فشار اقتصادی به مردم زیاد است وبه تبع ان مطالبه به حق مردم از نمایندگان مجلس انقلابی هم زیاد استوتمام نمایندگان برای حل مشکلات کنونی در حال تلاش وهمفکری هستند. این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت ارز خاطرنشان کرد؛ وضعیت امروز ارز ، سکه وطلا نه حباب بودنش معلومه ونه سیر صعودی اش، در اصل داستان امروز ارز وسکه به مانند کلاف سر در گم است وهیچ کارشناسی نمی تواند اظهار نظر قطعی بدهد.
دکتر علی رضایی در ادامه در مورد روند گرانی روزانه کالاها اظهار داشت ؛ روند گرانی کالاها به هیچ وجه منطقی نیست و موجب نگرانی است، خصوصا برای طبقه ضعیف ومتوسط ، واقعا کمر مردم خم شده و دولت هرچه زودتر باید اقدامی عاجل بیندیشد. نماینده مردم گنگاور ، صحنه وهرسین در مجلس یازدهم در مورد وضیعت نابسامان بازار خودرو بیان داشت؛ اینکه بگوییم وزارت صنعت کاری نمی کند شاید صحیح نباشدولی اگر بگوییم کار از دست دولت رها شده شاید صحیح تر باشدو دولت باید با ارائه راهکارها و نظارت عملیاتی بر بازار کنترل بیشتری داشته باشد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت؛ گرانی افسار گسیخته بازار طلا و ارز بصورت تصاعدی بر روی سایر قیمت ها تاثیر می گذارد و دولت باید اول بازار سکه و ارز را کنترل و سپس با نظارت دقیق بر سایر بازارها ارامش را برای مردم حکمفرما کند.
نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد؛ مدیریت نقدینگی باید به صورتی انجام شود که نقدینگی به سمت بازارهای تولید ، طرح های عمرانی و ......هدایت شود. دکتر رضایی با بیان اینکه مجلس حامی تولید است افزود؛ از انجایی که مقام معظم رهبری سال جاری رابه نام جهش تولید نامگذاری کردند ، مجلس تمام توان خود را برای تحقق این مهم به کار خواهد بست.

لینک کوتاه
نقدینگی سمت تولید هدایت

اخبار مرتبط

نظرات شما