گروه صنعتی ایران‌خودرو برنامه‌های متعددی را برای ارتقای کیفیت در زنجیره ارزش تولید خودرو به اجرا گذاشته که کسب 5 ستاره کیفی برای 5 محصول پرطرفدار و مشتری پسند، از جمله نتایج آن در سال گذشته بوده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، سطح کیفی محصولات بر اساس آپدیت شرکت‌های بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI&IEI) در سال گذشته حکایت از افزایش رتبه کیفی 5 محصول شامل محصولات207 صندوق‌دار و دناپلاس به 4 ستاره، سورن، پارس‌های اتوماتیک و دستی در تمامی سایت‌های تولیدی به 3 ستاره دارد.

همچنین از ابتدای سال 98 سبد محصولات تولیدی ایران خودرو بهبود 10درصدی در امتیاز کسب شده کیفیت را تجربه کرده‌اند.

در پایان این سال بیش از 88درصد از محصولات، سطح کیفی 3، 4 و 5 ستاره را کسب کرده‌اند. این در حالی است که محصولات هیچ یک از خودروسازان داخلی شرایط نزدیک به ایران‌خودرو را تجربه نکرده‌اند.

نظرسنجی‌ها و رضایت‌مندی مشتریان یکی از معیارهای بهبود کیفیت محصولات خودروسازان، اجرای برنامه‌های نظرسنجی و اندازه‌گیری میزان رضایت‌مندی مشتریان از کیفیت محصولات و خدمات فروش و پس از فروش است.

نتایج گزارش شده از سوی شرکت‌های بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال گذشته بیانگر ثبات در رضایت مشتریان از کیفیت محصولات و بهبود 4 درصدی نسبت به متوسط صنعت در شرایط سخت تحریمی است.

همچنین ثبات در تعداد ایرادات اعلام شده توسط مشتریان و بهبود 24 درصدی نسبت به متوسط صنعت نیز دستاورد کیفی ایران خودرو در سال گذشته به حساب می‌آید.

درحال‌حاضر تمامی محصولات تولیدی گروه صنعتی ایران‌خودرو رضایت بالاتر از شاخص متوسط صنعت را دارند.

از سویی دیگر رتبه اول رضایت از خدمات پس از فروش تولیدکنندگان خودرو با کسب امتیاز 763 متعلق به ایران‌خودرو است که این رتبه با رتبه دوم اختلاف 15 امتیازی را داراست.

در امسال نیز ارتقای سطح کیفیت محصول سمند به سه ستاره و هایما اس.5 به چهار ستاره دنبال می‌شود. بهبود 10 درصدی امتیاز کیفیت سایر محصولات از جمله خانواده محصولات پژو 206، پژو207، دنا و همچنین بهبود در برخی مکانیزم‌ها و سیستم‌های خودرویی و موتور نیز از جمله پروژه‌های بهبود کیفیت در حوزه محصولات، سیستم و قطعات در امسال اجرایی می‌شود.

منبع: عصر خودرو

    خودرو

لینک کوتاه
یکه‌تازی ایران‌خودرو تولید محصول با کیفیت

اخبار مرتبط

نظرات شما