وزیر نفت، افزایش 60 درصدی تولید و افزایش قابل توجه صادرات نفت در دولت سیزدهم را مرهون اعتماد به توان صنعتگران و پیمانکاران داخلی، متخصصان و مدیران صنعت دانست و گفت: وزات نفت بر تکمیل پروژه های نیمه تمام، اهتمام ویژه ای دارد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، 19 اردیبهشت) در آیین گشایش رسمی بیست‌ وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با بیان اینکه امسال بیش از 1500 شرکت داخلی و 250 شرکت خارجی در نمایشگاه بین‌المللی نفت حضور یافته‌اند، گفت: این نمایشگاه هر سال نسبت به سال‌ قبل باشکوه‌تر برگزار می‌شود که این موضوع باعث غرور هر ایرانی است.
وی از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت ایران، به عنوان فرصتی مناسب برای نمایش دستاوردهای بزرگ 2.5 سال اخیر وزارت نفت در دولت سیزدهم یاد کرد و افزود: در مدت یادشده، تولید نفت خام ایران با تکیه بر شرکت‌های داخلی بیش از 60درصد رشد کرد و صادرات آن به‌ نحو قابل ملاحظه ای افزایش یافت.
وی با تأکید بر اینکه دولت مردمی سیزدهم از همان آغاز کار هیچ‌گاه منتظر مذاکرات رفع تحریم‌های بین‌المللی و خارجی‌ها نمانده است، افزود: در دو سال و نیم اخیر با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی اتفاق‌های بزرگی در صنعت نفت ایران رخ داده است.
وزیر نفت با یادآوری اینکه در آغازبه‌کار دولت مردمی سیزدهم، مقدار تولید و صادرات نفت کشور اوضاع مطلوبی نداشت، تصریح کرد: امروز در این حوزه به اعداد و ارقامی دست یافته‌ایم که باور آن برای بسیاری از اشخاص سخت است.
اوجی گفت: تا پایان سال 1402 حدود 132 طرح نیمه‌تمام به ارزش 28 میلیارد و 500 میلیون دلار را تکمیل و هم‌زمان عملیات اجرایی 50 طرح به ارزش 47 میلیارد و 500 میلیون دلار را آغاز کردیم.
وی اضافه کردک در سال 1403نیز 79 طرح به ارزش 16 میلیارد دلار تکمیل و عملیات اجرایی 50 طرح به ارزش 25 میلیارد دلار آغاز خواهد شد.
وزیر نفت با اشاره به افزایش تولید 54 میلیون مترمکعبی گاز، 220 هزار بشکه‌ای ظرفیت فرآورشی کشور و 10 میلیون تنی پتروشیمی کشور در طول عمر دو و نیم ساله دولت مردمی سیزدهم، گفت: بخش زیادی از این دستاوردها با بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام صنعت نفت که بعضی تا بیش از 10 سال معطل مانده بودند، به‌ دست آمده است.

لینک کوتاه
تولید صادرات نفت خام وزارت نفت

اخبار مرتبط

نظرات شما