رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه تحریم‌ها اصولا متوجه تجارت ما است، گفت: صادرات و واردات رگ حیاتی تجارت خارجی است و گردش ارز خارجی احیاگر تجارت خارجی کشور است که دشمن آن را نشانه گرفته است.

به گزارش نسیم اقتصاد، حمید زادبوم امروز در مراسم رونمایی از اپلیکیشن راهنمای تجارت گفت: میزان صادرات غیرنفتی کشور در سال 57 حدود 600 میلیون دلار بوده است در حالی که سال گذشته و علیرغم تحریم‌ها صادرات غیر نفتی ما به بیش از 40 میلیارد دلار رسید.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه صادرات غیر نفتی ما در 10 ماهه ابتدای امسال به 35 میلیارد و 500 میلیون دلار رسید بیان کرد: نوک تحریم‌ها اصولا متوجه تجارت ما است.

وی افزود: صادرات و واردات رگ حیاتی تجارت خارجی است و گردش ارز خارجی احیاگر تجارت خارجی کشور است که دشمن آن را نشانه گرفته است.

زادبوم بیان کرد: امسال موفق به ذخیره‌سازی بیشترین ذخایر استراتژیک کشور شدیم.

وی اظهارکرد: سازمان توسعه تجارت براساس سیاست اقتصاد مقاومتی با تاکید بر برون گرایی توسعه اقتصاد و برنامه توسعه اقتصادی و صادرات غیر نفتی را در دستور کار دارد.

زادبوم افزود: صادرات غیر نفتی در 10 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد از نظر وزنی افزایش و به لحاظ ارزش 3 درصد کاهش یافته که این کاهش ناشی از کاهش نرخ پایه صادراتی بوده است.

زادبوم اظهارکرد: میزان واردات در 10 ماهه ابتدای امسال 36 میلیارد و 100 میلیون دلار بوده است.

منبع: دانشجو

 

لینک کوتاه
صادرات غیرنفتی بیش‌از ۳۵ میلیارد دلار

اخبار مرتبط

نظرات شما