اخیرا وزیر مسکن سوریه در سفر به ایران با مسوولان وزارت راه و شهرسازی ایران دیدار کرده که قرار است امروز، سه‌شنبه پیش‌نویس سند اجرایی همکاری به امضای وزیران دو کشور برسد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، اسفندماه سال گذشته نایب رییس انجمن انبوه سازان استان تهران اعلام کرد که طی چهاردهمین نشست ایران و سوریه که با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و فعالان صنعت ساختمان در کشور سوریه صورت گرفت، تفاهمنامه ای برای ساخت 200 هزار واحد مسکونی در دمشق به امضا رسید.

در روزهای اخیر نیز نشست مشترکی با حضور مسوولان وزارت راه و شهرسازی ایران، وزیر مسکن و خدمات عمومی  سوریه و شرکت‌های سرمایه‌گذاری سوری و ایرانی برگزار شد که طبق آن قرار است همکاری‌های مشترکی بین دو کشور انجام شود. قرار است روز سه‌شنبه  5 آذرماه پیش‌نویس سند اجرایی همکاری دو کشور ایران و سوریه که هم‌اکنون نهایی شده به  امضای وزیران دو کشور ایران و سوریه  برسد.

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از تشکیل کارگروه اجرایی تفاهم‌نامه همکاری مشترک دو کشور ایران و سوریه خبر داده و گفته است: تشکیل کارگروه و همچنین برگزاری جلسات مشترک بین فعالان اقتصادی ایران و سوریه در زمینه ساخت‌وساز، مسکن، خدمت، پروژه‌های راه و بحث‌های زیربنایی حمل و نقل با مشارکت بخش خصوصی ایران در بازسازی سوریه است.

محمودزاده ادامه داد: هم‌اکنون پیش‌نویس سند اجرایی همکاری دو کشور ایران و سوریه نهایی شده است که فردا به امضای وزرای دو کشور ایران و سوریه می‌رسد.

وی تصریح کرد: این پیش‌نویس به منظور تسهیل‌گری ورود بخش خصوصی و شرکت‌های بخش خصوصی ایران در زمینه عمران، ساختمان و زیربنای حمل و نقل کشور سوریه تهیه شده و فردا به امضای وزرای دو کشور خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: این برنامه اجرایی برای مدت پنج ساله تنظیم می شود و با امضای وزرای دو کشور به مدت پنج سال قابلیت اجرایی خواهد یافت و در صورت اتمام قرارداد پنج ساله به صورت خودکار قابل تمدید است.

محمودزاده تاکید کرد: فعالیت این تفاهم‌نامه در حوزه عمران و بازسازی کشور سوریه و انتقال تجارب ایران در حوزه‌های عمرانی و ساختمانی برای توسعه بیشتر و جبران مشکلات ناشی از جنگ در کشور سوریه است.

لینک کوتاه
همکاری ایران سوریه حوزه مسکن راه

اخبار مرتبط

نظرات شما