در حالی که پس از انتشار گزارشی در مورد افزایش ذخایر نفت خام امریکا در مرکز تحویل نفت کوشینگ اوکلاهاما در هفته گذشته، توجه تجار از کاهش کلی ذخایر نفت امریکا منحرف شده است، نرخ نفت روز چهارشنبه کاهش داشت.

به گزارش نسیم اقتصاد، نرخ هر بشکه نفت برنت پس از افزایش 2 سنتی در روز سه شنبه، امروز با 15 سنت معادل 0.2 درصد کاهش به 61 دلار و 44 سنت رسید. نرخ نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا هم که دیروز نیم درصد کاهش یافته بود، امروز با 18 سنت معادل 0.3 درصد کاهش دیگر به 55 دلار و 36 سنت رسید.

بر اساس گزارش انستیتوی نفت امریکا، میزان ذخایر نفت خام در کوشینگ اوکلاهاما، قطب اصلی تحویل نفت وست تگزاس اینترمدییت رشد 1.2 میلیون بشکه‌ای داشته است.

استفن اینز، تحلیلگر و استراتژیست ارشد موسسه آکسی تریدر در این باره گفت: «نوسانات نرخ نفت طی 48 ساعت گذشته نشان می‌دهد که در میان نگرانی تجار در مورد وفور عرضه، پس از یک خبر افزایشی، با چه سرعتی دوباره نگرانی‌ها در مورد کند شدن تقاضا زنده می‌شود.»

آمارهای غیررسمی دیروز نشان داد که میزان کل ذخایر نفت خام امریکا در هفته منتهی به 25 اکتبر با 708 میلیون بشکه کاهش به 436 میلیون بشکه رسیده است.

با توجه به جنگ تجاری 16 ماهه میان امریکا و چین که موجب آسیب دیدن اقتصاد جهانی و کند شدن تقاضا برای نفت شده، نگرانی‌ها از افت تقاضا همچنان بالاست.

یک مقام دولت امریکا گفته، واشنگتن و پکن به کار بر روی یک توافقنامه تجاری موقت ادامه می‌دهند، اما این موافقت نامه احتمالا برای امضای رهبران دو کشور در ماه آینده میلادی آماده نخواهد شد.

خبر کند شدن سرعت مذاکرات موجب شده تا روند افزایشی ارزش سهام در بازارهای جهانی متوقف شود.

در همین حال، معاون وزیر انرژی روسیه روز سه شنبه گفت، برای صحبت کردن در مورد کاهش بیشتر تولید توسط اوپک و متحدانش خیلی زود است.

منبع: ایران جیب

لینک کوتاه
کاهش بهای نفت بازارهای جهانی

اخبار مرتبط

نظرات شما